Tös sökes
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har en snäll men förmodligen väldigt ensam och uttråkad tös.
Hon föddes 2010-12-20, med syfte att bli ormmat.
Så hon behöver sällskap för att inte bli uttråkad även om favorit platsen är undertröjan och i soffan när vi ser på tv ;)
Helst i Malmö trakten.
Har råttan alltid bott ensam?
För om hon har det så kan introduktionen bli väldigt svår, då hon inte kommer förstå råttspråket.
Det kan också gå jättebra, känner en som hade ensamråtta ett bra tag - introduktionen gick relativt smärtfritt och han fick äntligen en bästis. Bättre sent än aldrig; men Lilith har rätt i att du får vara beredd på att uppamma en rejäl dos tålamod i och med att din tös förmodligen har glömt bort en del om hur man snackar råtta.
Men det KAN gå jättebra också! Kanske bra dock att testa med att låta henne träffa låneråtta först, så du inte blir sittande med honor som inte går ihop? Mitt tips är annars att skaffa en ung tjej, de går lättare ihop med äldre utan jidder, då det blir på de äldres villkor så att säga.

Är du främst ute efter en råtta i samma ålder eller spelar åldern ingen roll?
Och kom ihåg, bara för att det inte funkar med den första bästa råttan du testar med, så kan det fungera fantastiskt bra med andra. "Personkemi" gäller även råttor emellan! :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Satt och läste igenom forumet och satt i samma sits;)
Fick en rått unge av uppfödaren för att hon inte skulle vara ensam, men klantig som man är frågade jag inte om jag fick lämna tillbaka henne om det inte fungerade…. Så vi får se om vi sitter med 2 burar alltid för de inte kommer överrens.
Lycka till!!