Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1088 ggr
maggan
0

Gallerbredd?

Hur brett galler har ni i era burar?

Nemii
0

ungefär 1,5cm

Nazlan
0

13 mm, 15 mm och en på 20 mm men den står mest och skräpar:P

Taci
0

2 cm på den jag använder nu. Har en till på 1,5 cm och en på ca 1 cm men dom står i förrådet ;P

Idan
0

funkar det med 2 cm? är så rädd att mina flickor ska smita….som det är nu så har jag ca 0,5 mm..

men det kanske är att vara överbeskyddande…

och ni som har koll på burar…..jag hittade en jättefin gigantisk råttbur på migoos för 1500:-

är det dyrt för en bur eller är det normalpris?

jag kommer inte ihåg hur stor den var men den var gigantisk och så ingick det plasthyllplan och tunnlar m.m

kram

Nazlan
0

min bur med gallerbredd på 20 mm e helt värdelös när man skaffar nya små bebisar så jag tycker det är väldigt onödigt att köpa om man e burletare:P men när de är vuxna så tar de sig inte ut.

gigantisk? e det en voljär så e det absolut billigt men om det är det en vanlig "normalstor" bur så e det nog ungefär normalpris..

Ninja
0

Gallerbredden i min bur (hemmabygge med "fyrkantsnät") är ca 1,7-1,8 cm.
2 cm funkar till halvvuxna/vuxna råttor, men ungar skulle jag inte ha det till. Sen är ju storleken på råttor individuell, vissa halvvuxna/vuxna honor kanske skulle ta sig igenom.. jag är faktiskt osäker där, det var så länge sen jag hade honor.

#4 Håller med #5, kan du definiera "gigantisk"? :) Så som jag definierar det ordet så är 1500:- ett bra pris.

_Jag_
0

typ o.5 cm

Idan
0

haha, vad svårt det blev nu…..för mig är den gigantisk….:P eftersom jag har en liten undulatbur nu….

hade en gammal hemma så jag tog den sålänge när de var bebisar, men nu börjar de bli stora….

men nu har jag kollat upp måtten.

100x 60 x 90 cm

så för en normal råttägare är den nog inte gigantisk..tar tillbaka det* Räcka ut tungan

KickanW
0

#8: Fast hon menade hur brett det är mellan gallret. Alltså kanske 1cm eller något.

Idan
0

#8 jo det förstod jag…=)

jag svarade #5 och #6, förlåt att jag var otydlig med det….

Ninja
0

#8 1000-1500:- kan mycket väl vara värt det. Jag går i valet och kvalet att köpa en bur med ngt större mått för omkring 1700-1800:- (kommer inte ihåg exakt), och det skulle jag göra om jag inte hade behövt pengarna till annat.. Den buren har lagomt galleravstånd, även för bebisar.. vill ha!