Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 311 ggr
lolaisdenied
0

När allting slocknar

Jag vet att man vill råttornas bästa, men ibland känner jag att allting överdrivs. Som om man skryter eller tävlar för att visa vem som har finaste råttan eller vem som tar hand om dem bäst. Sedan när det kommer en människa med en annan åsikt så får denna ett slag i magen för detta. tex allt tjat om hur fel det är med aveln på nakenråttor osv. eftersom alla alltid säger sina åsikter i precis alla trådar där ämnet kommer. Jag är väldigt säker på att de personer som är på jakt redan är väl informerade om nakenråttor och hur kränkande känns inte det med alla kommentarer var man än vänder sig.. Alla trådar där det blir bråk för småsaker och all kass attityd mot andra. Blir snart helt galen av hur människor är numera.. Jag, precis som så många andra skaffade denna sidan för det gemensamma intresset: råttor. Men efter ett tag slocknar glädjen. Nu talar jag inte ensast om denna sidan utan också zoonen. Är det bara jag som är trött på alla idiot förklaringar?

Ninja
0

Nu vet inte jag om jag är en av dom som nån gång nedvärderat någon annan eller fått någon att känna sig nertryckt, men det hoppas jag inte! Det är verkligen inte min mening. Säg till mig isf, antingen i tråden eller direkt till mig. Fråga hur jag menar, för jag vill inte att någon ska missförstå bara för att jag uttryckt mig lite klumpigt och sen ska personen gå och må dåligt/vara arg över det.

Men visst är det tråkigt med att attityden finns där folk tycker att de är bättre än alla andra. Varför kan vi inte allihopa vara bäst tillsammans, oavsett hur "fina" råttor eller vilka kunskaper och åsikter vi har?! Tycker jag är en jättebra idé. Skrattande (alla råttor är ju faktiskt finast och underbarast!)
Meningen är ju att vi alla ska ha en plats att samlas på där vi kan fråga, diskutera och bara prata allmänt om våra älsklingar. Och då vill vi ju ha det trevligt där!

Men ang. nakenråttor så finns ju inte alltid kunskapen heller. Dock så kan man ju påpeka det lite trevligt att man själv är emot dom, så kan ju personen fråga varför isf.
Äkta nakenråttor är rent djurplågeri! De nakenråttor som nämns brukar oftast syfta på dubbelrexar, inte alls lika illa men inte heller bra enligt min egen åsikt.

lolaisdenied
0

Överlag så är det ytterst trevliga personer här inne men så är det vissa tillfällen då attityden inte är så bra som den kunde ha varit. Det är nog inte många som misstolkar dig, Ninja. Du skriver förståligt, med bra attityd och är trevlig mot alla. Fler Ninja åt folket^^

Men hur man än försöker så är det väldigt mycket av "jag är bäst" här.. vilket jag tycker är en aning synd.. Kan inte vara lätt för de som har ytterst lite kunskap om råttor att ställa frågor här (och på andra ställen). De får ofta ganska dumma/elaka svar…

Själv vill jag så gärna ha en liten halvt luden dubbelrex.. och jag var riktigt nära på att köpa en sådan också (tills jag såg dexter och kyrr) Men sen tänker jag mest; hur mycket handikapp ska jag låta råttan ha… Dock tycker jag om att se andra med/eller sökande efter nakenråttor. Håller faktan för mig själv, för varför tjata på med saker de antagligen redan vet.

Ninja
0

Vilken tur, jag vet att jag inte använder smileys jämt så nåt kanske verkar otrevligt..? Men som sagt så är det absolut inget sånt som menas. :)

Tyvärr så verkar det finnas ganska mycket attityd överlag när det är djur inblandade, pälsklingar är väl ett känsligt ämne.. Var och en får försöka tänka på att alla råttor är just råttor, det djur som vi alla älskar. Det hjälper knappast råttorna att vara otrevlig, bättre att vara informativ på ett bra sätt för då tar folk åt sig bättre i stället för att vända taggarna utåt.
Alla är nybörjare i början, det är bättre att folk vågar fråga än att de avstår av rädsla för att få sig en avhyvling. Annars är det ju djuret vi älskar som blir lidande i slutändan i alla fall; råttorna.

Liknande har ju diskuterats här, just attityden hos folk verkar vara lite uppmärksammad.. Bra det, så vi alla kan hjälpa till att bli bättre.