Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 3821 ggr
Alone
0

Sjuk annons!

Mvh Järnskogens kaniner

Efter Regn Kommer Solsken

alexfifan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Omg jag vill rädda :( Skit också att jag inte har plats att ge als många permanent hem……….. :'(

you can't face the problem, if the problem is your face……

Alone
0

jag vill med!  men jag bor i småland en bra bit bort D:

Mvh Järnskogens kaniner

Magda
0

jag bor inte så himla långt därifrån.. men har inte alls plats för alla dom där Förvånad men har iaf mailat och frågat om mammorna skänks med bebbar eller hur gammla bebbarna är, väntar på svar..

Alone
0

jag hade kunnat ta hanen om någon hade kunnat fixa transport…

jag har 2 hanar som säkert vill ha en till vän

Mvh Järnskogens kaniner

Magda
0

#4 där lär ju vara hanar bland ungarna med..  jag skulle själv kunna behålla 2 hanar & ett par honor utan att det blir för mkt för mig, men där är ju så många små stackare.. ska jag hämta dem måste jag veta att jag har hjälp och någon som kan ta en del sen.. kan inte sitta med 25 extra råttor just nu (ska ha egen bebis om lite mer än en månad& har musbarn hemma)

Alone
0

jo jag kan ta någon av ungarna och den stora pojken men behöver transport..det är där skon klämmer lix

Mvh Järnskogens kaniner

Magda
0

fast det är ju inte säkert att det är så illa som annonsen ser ut, de kanske har det jättebra och även ormar måste ju tyvärr äta Obestämd men jag gillar inte sådana annonser…

får se vad de svarar iallafall, men Alone vill du ha hanen så kan jag säkert hämta honom åt dig och ha honom här tills det finns transport, men jag har rosslande råttor hemma så du vet..

Alone
0

skriv här när du vet vad dom har svarat, ska kolla upp tranporten så svarar jag sen när jag vet vad dom har sagt.

Mvh Järnskogens kaniner

Magda
0

ok Glad

Alone
0

#9 vart ligger närmste tågstation för dig? jag kanske kan åka tåg tänkte jag.

Mvh Järnskogens kaniner

Magda
0

har fått svar redan, ungarna bortskänkes med mammor eller om en - två veckor utan mammor.. hanen sa hon inget om, jag frågade om ungarna var hanterade men de var de inte hon skrev "förstår inte vad du menar med hanterade, de är endast några veckor gamla" typ..

Magda
0

#1 var du intresserad av att ta hand om några?

kan som sagt agera mellanhem i väntan på transport men kan inte ta ansvar för alla dessa själv i nuläget med kass ekonomi och barn på väg..

Alone
0

måste veta vart närmste tågstation ligger för dig? om jag ska ta några måste jag ta tåget.

Mvh Järnskogens kaniner

Magda
0

jag bor i simrishamn och här finns det tågstation & bussar..

Alone
0

tror inte det kommer gå, kommer kosta mer än 300 kr att åka fram och tillbaka… har snackat med mina vänner men inga är på väg åt det hållet..sorligt nog ska du ta några?

Mvh Järnskogens kaniner

Alone
0

ska dessutom hämta en hög med råttor på reptil mässan i mamlö i slutet av maj

Mvh Järnskogens kaniner

Magda
0

#16 kanske kan hitta ngn som kan ta dem till malmö isf..  men har du redan en hel hög planerade så kanske det inte är någon idé?

funderar på om jag ska ta några, men grejjen är ju att jag itne kan ta alla och åker jag dit så blir det hemskt att lämna några Gråter fast de kan ju komma till ok sällskapshem ändå.. men risken är väl större att de blir mat, usch att bestämma vilka jag skulle ta med mig vet jag inte om jag skulle klara  Skrikandes

Alone
0

om vi kan fixa så att några kommer till malmö så tar jag dom, vill hjälpa dom små men förstår vad du menar om jag hade åkt dit hade jag nog kommit hem med alla haha

Mvh Järnskogens kaniner

Mello
0

Jag hjälper gärna till om det finns någon som kan få dem till Sthlm. Men i så fall kan de bara bo här tillfälligt. :/

Magda
0

#18 om några till anmäler sig frivilliga till att ta några så åker jag dit.. annars vet jag inte Obestämd kommer itne att kunna ta hand om dem ordentligt om alla kommer hit och inte hittar nya hem senare och då är det ju inte ngn idé att rädda dem känns det som.. de ska ju ha ett bra liv med massa gos och mys om de ska räddas Kyss

Alone
0

det är ju så man kan inte alla bara för att. dom måste må bra.

men jag är på om dom kan tas till malmö eller liknade.

Mvh Järnskogens kaniner

alexfifan
0

Vill verkligen vara med och hjälpa…
Alone vart bor du? Jag bor i Växjö, om jag skulle kunna ta några så blir det kanske närmare för dig att hämta dina här?

Ska kolla med min kära pojk, kanske kan ta några stycken iaf, har rätt mycket tid över för tillfället så har jag tur kan jag hjälpa en mamma med kull… bara jag kan få iväg större delen av dom senare

Alone
0

#22 jag bor strax utanför ljungby så i växjö verkar kanon om jag kunde hämta dom där :D

Mvh Järnskogens kaniner

alexfifan
0

Ja , men då kan jag ju till och med köra dom till dig om du själv inte har tillgång till bil/skjuts :)

Alone
0

jag tar bussen till växjö så kan vi ju träffas där om det blir nåt :D

hoppas verkligen att dfet blir nåt med detta.

Mvh Järnskogens kaniner

alexfifan
0

Ja! Jag fick lov att ta hem en kull iaf om jag får i väg större delen av ungarna när de är tillräckligt gamla. Skulle kunna köra och hämta dom redan imon, om jag bara hittar människor som vill ta hand om bebisarna snart, för de var villkoret att jag skulle hitta hem innan vi tar hem dom ;_;

Alone
0

okej låter kanon vill ha den stora pojken och eventuellt några av ungarna.

Mvh Järnskogens kaniner

alexfifan
0

Oki, nån aning om hur många bebisar du kan ta?

Alone
0

1-2 beror på kön men minst 1 :D

Mvh Järnskogens kaniner

alexfifan
0

Fast det finns ju säkert minst två av både hona och hane ;D

Vet du vart i Skåne dom finns? ;O

Alone
0

jag vill iaf ha den vuxna hanen.och 1 unge minst :D så där har du iaf 2 bokada ;)

Mvh Järnskogens kaniner

Magda
0

#26 kan du ta en hona med kull så kan jag ta den andra honan med barn.. ska du köra från växjö och hämta dem Förvånad?

alexfifan
0

Ja :) Skriver så fort jag vet om det är fler som kan ta några i så fall hämtar jag råttisar :)

Magda
0

#30 enligt annonsen finns de här utanför Ystad, i stora Herrestad

alexfifan
0

Oj det är ju nästan 20 mil från mig… Hm. Men det löser sig säkert.

Ska du ta hand om några? ;o

Magda
0

#35 ja det är ju jättelångt.. det var därför jag blev så förvånad att du skulle köra Skrattande funderar på att ta en hona med kull, men det skulle vara så svårt att lämna resten kvar ju Obestämd men fler än så kan jag verkligen inte ta..

alexfifan
0

Men om du tar en kull, och jag tar en om jag hittar något permanent hem åt alla bebisar utom någon kanske jag kan behålla. + att Alone tar hanen :) Då är alla räddade :D Om jag bara tar en tjuga eller något per bebis så blir det inte så mkt pengar jag behöver lägga ut för resan :)

Magda
0

#37 ja det blir perfekt då ju Skrattande planerar du att hämta imorgon eller du kanske måste hitta hem åt några till först?

Banankaka320
0

Jag kan passa några och ha akuthem (a)

Men alone, åker du ofta mellan ljungby & Vxjö :$ Har nmligen en liten hane som vntar på mig dr XD Men bara på helger

alexfifan
0

Måste hitta lite fler hem först, väntar svar på några håll. Men försöker få hem dom i helgen om allt går som det ska, har mailat henne med

Magda
0

#40 funderar på att hämta en kull imorgon.. iaf ringa henne..

alexfifan
0

Okej, vart är du bor?

Hoppas verkligen på att kunna ta hem en kull…

Alone
0

#39 nja händer någon gång. men om jag ska till växjö och hämta mina nya små kan jag nog ta med han till dig.

hör av er när ni vet hur ni ska göra, när ni ska hämta.

Mvh Järnskogens kaniner

Alone
0

#40 om du ska ringa kan du väl fråga åt mig hur gammal hanen är? vore väldigt snällt

Mvh Järnskogens kaniner

Banankaka320
0

#43 Det går närsomhelst på helger, så bestm helg du :) Men då måste jag ju prata med den tjejen sen och så :)

Magda
0

#42 jag bor i simrishamn om det var mig du menade :)

Alone
0

ja ska ev hämta en ny rått bur också i växjö, men jag hör av mig till dig innan. :)

Mvh Järnskogens kaniner

yulia
0

om det behövs tar jag gärna emot några av dessa råttorna. har tre platser kvar i min nuvarande bur men har även fler burar som går att plocka fram. allt för dessa små sötnosar.. fattar inte varför folk ska samla på sig en massa djur utan kunskap och vilja att ta hand om dom.. sorgligt att se! men som sagt, hjälper gärna till om de behövs. bor i Blekinge så ni vet!

alexfifan
0

#48 Var i Blekinge? :) Antar att det behövs lite hjälp om ett par tre veckor när bebisarna är tillräckligt gamla

yulia
0

mellan Ronneby och Karlskrona :)

HeroRat
0

nää men usch stackare:((

alexfifan
0

#50 Nice inte alls långt ifrån mig då ju. :) Ska ha dig i tankarna om det behövs hem :D

yulia
0

låter jättebra :) är de du som ska hämta dom alexfifan?

Magda
0

#52 jag skulle kunna hämta hela högen om du vill hämta hos mig i Simrishamn,jag vet inte om det är längre för dig eller ungefär samma? isåfall kan jag ju bjuda på kaffe eller nått när du ändå ska ut å åka så långt Skrattande men då måste jag veta att du kommer och hämtar dem så att jag inte blir med 25 råttor helt plötsligt :)

alexfifan
0

#53 Ja jag hämtar dom såfall och har dom hemma hos mig tills ungarna är tillräckligt gamla för att flytta :)

#54 Ska dubbelchecka med min pojk först så det verkligen är lugnt, jag tror det men han kan va lite kinkig ibland ;D Men säger till så fort jag vet, det är 8 km närmre för mig att hämta dom hos dig isf ;D

Magda
0

#55 ja checka med killen så väntar jag att ringa tills dess :)

alexfifan
0

Mailade ju henne igår, skrev "Har du någon aning om vad det är för kön på ungarna?"

Fick svar idag, ev igår kväll…

"hejsan..
det är svårt o säga nu . men med tanke på att där är 22 ungar så är där nog ca häflten av varje :) 
om ca 2-3 veckor går det att se vad det är för kön då är råttorna ca 5-6 veckor gamla.
mvh:D"

Zolah
0
alexfifan
0

#58 just my thought!! :(

Magda
0

oh jisses.. kan nog tyvärr inte hämta idag.. måste in på BB på akut kontroll :/

alexfifan
0

owh hoppas det går bra, känn ingen brådska, bara vi får iväg dom därifrån innan ungarna hinner bli könsmogna O_O

AnnaRamnemark
0

Nu vart de för många städer. Men om någon bor i skåne så skulle jag kunna ta en hane. Jag bor i halmstad så jag kan köra till skåne.

Kanske lite fel av mig men jag skulle vila ha en roan helst (a) Tycker dem är så sjukt fina och som jag fattade fanns de roans väll?

De blir iaf en mindre hane att tänka på.

alexfifan
0

Tycker det såg ut som att hela bunten var roans faktiskt så det går nog att ordna ;)

AnnaRamnemark
0

Haha vad bra. Men de är bara att hojta till när de är dax för dem att flytta. Så kan jag komma och välja en av hanarna. Så blir nog min Jerry glad om han får en kompis.

Falurven
0

Jag skulle kunna ta emot någon grabb om det är så att ni inte hittar hem åt alla hanarna. Har tänkt utöka min tvåmannarflock redan, så! :)

(Kan bli roligt att komma på hur jag ska få nån rådis enda hit upp!)

Mvh Nathalie

alexfifan
0

Vart bor du? :O

[RussinsMusli]
0

Alexfifan, jag kan nog ta en hona om det finns. :)
Bor utanför Sthlm ^^

Magda
0

jag e tillbaks hemma, allt ok :) så Alexfifan, har du bestämt nått med hon som har dem?

Falurven
0

#66: Oj. Skrev visst inte det. Jag bor i Hudiksvall, hälsingland :D

Mvh Nathalie

alexfifan
0

#67 Vad bra! :)

#68 Nej, fick svar innan idag men jag vet helt ärligt inte vad jag ska skriva, fick allvarlig damp på den damen alltså… :S

#69 Oj ja det var ju en liten bit, men det kanske kan ordna sig ;D

Magda
0

#70 då ska jag försöka ringa idag och se om jag kan prata med henne utan att få nått vansinnigt utbrott Obestämd fast åker jag dit så får du nog komma hit å hämta "dina" sen Skrattande om det är som det låter så klarar jag nog inte att lämna några kvar.. är rädd att de blir orm mat så jag vill gärna hämta så snart jag kan..

----

och är det några skåningar som vill ha smårådisar så kan jag ju inte behålla alla 11 ungarna i kullen som ska hit så ni får gärna höra av er Tungan ute

[Ai-chan]
0

Måste fråga varför just den annonsen är hemsk? Ser inget. :/ Är det priset eller?

[Alenzi]
0

#72 Tror folk reagerar på att de riskerar att bli uppätna.

[Ai-chan]
0

Okey. :/ Så folk har något emot ex rovdjur, eller är det då bara ormar och andra reptiler?  Dom måste också äta och mätta hungern.  Dock hör detta inte till denna tråd. Men ja, ormar måste också äta. Och alla reptiler äter inte dött, ska man då svälta ormarna/reptiler/rovdjur? Lika hemskt det med.

Tycker att det är tråkigt med såna här hetsjakt.

Kanske något emot människor som äter kött med. Dock kan ju människor välja sitt val. Dock tycker jag djur ska ha sitt.

Visst, jag har stort rått intresse. Och tråkigt att söta råttor ska bli mat. Men sånt är ju livet. Även den söta ormen måste ha mat för att kunna leva precis som alla andra djur.

yulia
0

vem/vilka är det nu som ska hämta dom?Skäms jag måste veta för att stilla min oro.. annars åker jag ner själv och kidnappar godingarnaOskyldig.. ormmat.. nej fy fan!

Magda
0

jag har inget emot att ormar äter, men tycker att man som ormägare har ett ansvar att se till att ormens foder föds upp på ett humant sätt och avlivas på ett humant sätt innan utfodring.. tycker att ormar som inte äter dött inte heller trivs i fångenskap.. skulle inte min hund äta Torrfoder eller död mat så skulle jag inte kunna ha honom heller.

men det har inget med denna tråd att göra, för min del är det så att jag har plats och möjlighet att ta emot några råttor och andra här på sidan är engagerade i att rädda just dessa + att de finns nära här & att det snarare är svaren på frågorna som ställts till säljaren än just annonsen jag reagarat på..

det är inte frågan om ngn hetsjakt på någon vare sig ormägare eller foderuppfödare..

men frågan om foderdjur kan du ju ta i en annan tråd om du vill diskutera det vidare! jag skulle antagligen till och med kunna tänka mig att föda upp djur till foder om jag visste att jag kunde avliva dem humant och ta väl hand om dem under livet..

som jag skrivit högre upp i tråden, jag har inget emot att ormar äter och dessa råttor kanske har ett jättebra liv tills de blir uppätna, jag vet inte,

men eftersom möjligheten finns att ta hand om dem, kanske även säljaren hellre ser dem bli sällskap än mat? jag vet inte..

något kan ju ha hänt dem så att de inte kan ha kvar sina djur eller vad som helst som vi inte vet om kan ju vara anledningen till att sätta ut en sådan annons?

så jag förstår inte riktigt varför du ställer frågor om ormar inte får äta och om människor och kött för att dessa djur kanske kan få ett bra liv?

att folk som älskar ett visst djurslag reagerar på en sådan här annons förvånar iallafall inte mig, antar att kattälskare skulle reagera på en annons med "söta kattungar till sällskap eller foder" också? eller vilket djurslag som helst…

Magda
0

#75 det är jag och Alexfifan som ska hämta dem..

yulia
0

#77 det låter jättebra. ville liksom bara få veta så att dom kommer till någon. mitt erbjudande om att ta hand om några om det behövs står fortfarande kvar! det borde finnas fler människor som ni! ni gör ett dunderjobb :) jag beundrar det!

Magda
0

nu har jag pratat med tjejjen som har dem, jag hämtar dem imorgon eftermiddag, hon var mkt trevlig att prata med iallafall och verkade glad att jag ville ta demSkrattande

Alexfifan, när kan du hämta "ditt" gäng här? Skrattande

#78 jättebra att du kan ta några sen, det kommer absolut att behövas

alexfifan
0

För det första, är det enlig lag numera förbjudet att ge levande föda både för ormen och för bytet av diverse anledningar. Jag tror inte att hon som har dessa råttor har några planer på att avliva råttorna innan hon ev säljer dom som mat.
Denna diskussionen hör egentligen inte hemma i den här tråden, men det finns många och bra anledningar till att inte ge reptiler levande föda och den som vill höra mina åsikter kan ju skicka ett PM ;D

Och för det andra, jag har endast fått två mail av henne och jag tycker redan sjukt synd om djuren - jag frågade om någon av dem bet, fick svaret "mammorna är väldigt överbeskyddande men det förstår man ju, hanen piper när man tar i honom och bits ganska ofta men inte så hårt". Dessutom, tror denna tjejen att man inte kan se könen förrän 5-6 veckrs ålder och då har redan alla honorna hunnit bli parade och helt plötsligt sitter man där med tio extra kullar. Någonting att rädda dom ifrån? Jo, jag tycker faktiskt det…
Iofs ingenting som framgår i annonsen, men av ynka två kortfattade mail jag har fått av henne.

Ska kolla mina möjligheter, förmodligen måndag för bilen ska på service imorgon och så jobbar jag heldag tis-torsdag så vore bäst om jag hann på måndag. :)
Kan du PM:a ditt nummer till mig kanske, så jag kan få tag på dig om det skulle vara något, måste prata allvar med min pojk, han verkar inte tro att jag är seriös med detta. :S

Lilith
0

Jag kan ta lite bebisar om det behövs, och kan säkert ge någon/några ett permanent hem. Har flera extraburar som står som kan agera tillfälligt hem.

Alone
0

längtar tills mina nya vänner kan komma hem! känner mig glad över att jag gjorde det där första inlägget så att vi kan hjälpa dom :D

Mvh Järnskogens kaniner

Magda
0

idag klockan 15-15.30 (ca) åker vi hemifrån för att hämta hem dem, så nu hoppas jag att alla som är intresserade fortfarande är det så att jag inte blir sittande med 25st extra råttor härhemma Förvånad

Denna kommentar har tagits bort.
yulia
0

jag är fortfarande intresserad :) så fdu blir absolut inte sittande med 25 extra!

Denna kommentar har tagits bort.
Magda
0

nu börjar jag bli lite nervös *s* är inte så värst bra på att träffa nya människor och nu är jag himla nyfiken på om råttorna är trevliga och i vilken kondition de är i.. vi slängde ju dessutom de flesta burar när vi flyttade hit så det blir lite provisoriskt boende just nu Obestämd.. vet inte exakt hur stora ungarna är heller..

tänkte hanen kunde få bo i en kaninbur sålänge om han itne är liten nog att komma igenom.. mina egna hanar har flyttat till en annan kaninbur (de blev jätteglada Förvånad) och mammorna kommer att få vara i vars en del av våran "garderobsbur" tills jag får hem min jenny bur så att den mamman som ska vara kvar här med sina barn kan bo i den..

alexfifan
0

#87 Jag tror inte det är någon fara, det kommer gå jättebra :D

Men jag försöker hämta mina så fort som möjligt då, om du hade någon lucka imon så kan jag ju försöka passa in så jag är där då. Så slipper du tänka på att ordna något bättre boende åt dom :)

Magda
0

#88 väntar på svar från hon som ska kolla häst.. fast om det ska bli imorgon så har jag inte tid förrän sen eftermiddag (typ 17-tiden eller nått) och du får överleva att det är helt kaos här.. vi har precis flyttat in och allt är stökigt och sonen och djuren tycker det är skithäftigt att hälla ut allt skräp överallt SkämsSkrikandes

alexfifan
0

Okej, men det låter bra, vill bara få hem dom så fort som möjligt så att de kan komma till ro.:) Och jag kan nog lova dig att det är definitivt värre kaos hemma hos oss så det behöver du inte tänka på ;D

Du kan ju skriva när du har hämtat dom också så jag vet vad jag ska förbereda mig på ;D

Magda
0

ja klart jag skriver när vi kommit hem och installerat dem i burar Skrattande kommer inte kunna låta bli.. hoppas att de inte är allt för rädda och bitiga..

alexfifan
0

åh jag kan knappt vänta, är hur nyfiken som helst :D

Magda
0

de är hemma!! hanen är ca 7 mån (tycker mig höra lite luftvägstrubbel på honom, kan ju vara att han åkt i skokartong i värmen med :/), äldre honan är ca 6 mån (hennes kull är 3v enligt tjejjen)  andra honan är 3 mån & hennes bebbar 2 veckor..

#92 äldre honan har 12 ungar & är lugn och fin, tror att hon bäst klarar en resa till dig om det är ok? massa honor i hennnes kull tyckte jag, mebn jag kollade inte så noga.. yngre honan är mkt mer nervös & en så liten tjej så hon vill nog inte ut och åka långt..  ta med en bra transportbur bara ;) de var förpackade i skokartonger och äldre honan gnagde sig ut rätt fort.. men jag förstår henne så varm som där var Gråter som tur var hade jag en transport med mig coh kunde fånga henne och flytta henne så hon är mkt lätthanterad..

min  kamera vill inte funka :(

alexfifan
0

Okej men det låter ju inte som en total katastrof, för mig är det inga problem att ta den äldre honan, håller med dig om att det låter som att hon kanske klarar resan bäst.
Jag tar med ordentliga transportburar både till pojken och mammis med bebbar, håller på att fixa med det nu så jag har det klart imon. ;D

Vi åker nog så vi är i Simrishamn lite tidigare, men du kan ju bara höra av dig när du är klar och så så hämtar jag dom :)

Magda
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag fick igång kameran för några bilder

här kommer äldre honan så får du se hur mysig och lugn hon är Kyss

hon har varit uppe och pussat på mig redan, så där får du en fin tjej

Magda
0

unga honan, hon vill inte komma upp till mig än iallafall men söt är hon Kyss

Magda
0

hanen, en vacker kille men han piper när man rör honom, så han är nog ganska rädd och behöver tålamod..

[RussinsMusli]
0

Hoppas det blir några fina tjejer nu, Alexfifan Oskyldig

alexfifan
0

Jaa jag hoppas med det :D Åh gud vad kul detta ska bli, jag längtar hur mycket som helst tills dom är här <3

Magda
0

nu har jag räknat de små med, där är 13 st bebbar Skrattande så fler råttor än hon sa, 12 st i den äldre kullen och 13 i den yngre.. de äldre är jättefina och kontaktsökande fast de inte är hanterade..

alexfifan
0

Owwwh! Bebisar alltså <3 Vill verkligen att det ska bli imon fort så jag får träffa de små hihi

[Alenzi]
0

Hade det varit bara en eller två månader senare på året så hade jag gärna tagit mig an en liten flicka, men just nu är jag väldigt långt borta och väldigt upptagen så det funkar inte alls. Eloge till er alla, värmer att se sån omtanke :)

AnnaRamnemark
0

Gu vad fina dem är. Längtar tills jag får en hane. Hoppas de finns en hane bland alla tjejor :P

alexfifan
0

#102 De är ju inte klara för leverans förrän om runt en månad ;) Beror lite på vad dom väger och så nu ju.

#103 Det ska nog inte vara några problem, får du ingen av mig kanske Magda har någon nere i Skåne av dom ungarna :)

Magda
0

#103 det verkar finnas en hel del killar i den yngre kullen om det inte blir ngn till dig i den som alexfifan ska ha Skrattande

[Alenzi]
0

#104 hehe jag vet, men jag flyttar först till sverige i juli :P

alexfifan
0

#106 Åh ja dt var väl kanske lite väl länge. ;(

Magda
0

nu har Alexfifan hämtat de små Skrattande lite tråkigt att lämna iväg den trevligaste vuxna honan Flört men det var hon som jag tror skulle klara resan bäst & hennes ungar är ju större och tåligare..

men lillan blir säkert lika trevlig, hon är bara inte van vid händer Kyss i vilket fall så får hon stanna här, tror inte att hon vill flytta igen.. så nu ska jag inreda en ordentlig bur till henne och hennes 13 småbarn Kyss

[RussinsMusli]
0

Åh hoppas ni lägger upp bilder på dom små Skrattande

Magda
0

här kommer en bild på lilla mamman när hon diar sina små i transportlådan hon kom i.. bättre bilder på dem allihop kommer när min kamera behagar samarbeta Skrikandes

[RussinsMusli]
0

Åh dom är så söta Kyss

[Sara FE]
0

Ursöta! Lycka till, Magda och Alexfifan. :)

smiley81
0

Härligt.. Va skönt att de nu får det bättre.. Hoppas ni håller oss uppdaterade?!

Alone
0

# 113  ja det är klart :)

Mvh Järnskogens kaniner

alexfifan
0

Nu är jag hemkommen efter lång resa och har installerat pojk, mamma med ungar :)

Gav henne lite välling, shit alltså jag har aldrig sett en så hungrig råtta, högg som fan efter skeden och blev helt tokig xD Nu sitter hon vid skålen och lapar i sig tillsammans med en av sina bebbar <3

Angående pojken så var det inte så farligt med honom som jag befarade, han är absolut inte aggressiv, knappt rädd, bara väldigt osäker. Ska ge honom natten nu att installera sig och kanske fota lite imon, både de små och de stora. Så nu ska de få lugn och ro <3

Tackar till Magda också som hämtade dom åt mig! :D

Alone
0

# 115 kan du fatta vilken lättnad det blev när jag läste detta, att alla mår bra och att jag snart kan hämta han :D

Mvh Järnskogens kaniner

alexfifan
0

En liten batman-flicka <3

alexfifan
0

En liten pojk. <3

[RussinsMusli]
0

Men guud så söta, kan hända jag tar fler än 1 hona om det finns Kyss

alexfifan
0

Ska kolla könen ordentligt imon, de flesta vill ha hanar så det går nog att ordna ;D

Lilith
0

#117, 118
Gud vad fina de var <3

[RussinsMusli]
0

Tjoho! Oskyldig

mikeiko
0

Aww så söta!

Magda
0

åh vilka snygga bilder Kyss härligt att ni kommit hem ordentligt och att råttorna tar det så bra Skrattande

RexMatte
0

Jag tar gärna en eller två små tjejer :) Kanske kan komma bort och kika när det börjar bli dags? Bor ju inte så fasligt långt bort från dig Alex!

yulia
0

ååååh vad glad man blir i själen när man ser detta :) jag tingar 2 honor av dig Alex! :) #117 var ju såååå bedårande att man bara vill dö! :)

alexfifan
0

#125 Du får gärna komma bort och kika tidigare också om du vill! ;D

#126 Jaa lilla batman-tjejen, hon är lika bedårande som hon ser ut :') Två flickor tingade åt dig iaf. Startar nog en egen tråd om denna kullen snart så inte denna blir klassad som försäljningstråd, haha! :))))

Kommer lite fler bilder plus att jag jättegärna vill berätta om alla små och stora, hinner inte riktigt just nu för jag vill helst ägna min tid åt bebisarna, åh dom är verkligen bedårande, aldrig hanterade tidigare och hälften av dom har redan suttit och knastrat hos mig och pussats massa <3 Kyss Lyckliga ni som får ta hand om de sen, jag får väl behålla en om jag har riktigt tur :(

Falurven
0

#70: Ja det kan det ju! :) Så jag hjälper gärna till om det behövs. Hur många pojkar är det som letar hem nu? Ska läsa igenom hela tråden, men hinner inte riktigt nu.

Mvh Nathalie

AnnaRamnemark
0

Vem av er var de som bodde närmst halmstad :S såg att en av er har startat en annan tråd. Vill ju ha min pojk :(

Magda
0

#129 jag bor i Simrishamn & Alexfifan bor i Växjö

alexfifan
0

Precis :)

Jag ska med starta en annan tråd så fort jag har hunnit fota de små ordentligt. Kan ju berätta att mamma råtta springer runt på sängen och knastrar tänder för fulla muggar, detta har hon nog inte varit så bortskämd med tidigare :D

Magda
0

#131 åå så härligt Kyss hon är en sån sötnos

AnnaRamnemark
0

Humm från halmstad till Simrishamn är de 214km

från halmstad till växjö är de 132km

Är de ok om jag tar en han-råtta från dig Alexfifan?

RexMatte
0

#131 Ser fram emot bilderna och ser fram emot att få träffa dig & dem snart! Skrattande

alexfifan
0

#133 Kollade könen nu och vad jag hittar så är där bara tre hanar, ska dubbelchecka om någon vecka igen för det kan ju hända att jag är helt ute och cyklar. Känns lite med tre hanar bland tolv ungar :)

#134 Jaa jag har fotat dom nu! Ska starta en ny tråd så fort jag har fotat&vägt mammis också, hon ska få dia dom lite först för dom är huuungriga Oskyldig

Magda
0

#135 jag tyckte också att där var 3.. så jag tror inte att det är tokigt :)

AnnaRamnemark
0

Ni får ursäkta mig att jag backar men jag funderar på att hämta råttorna i laholm man russinmusli startade tråd om. Hoppas ni förstår. Får då slipper jag köra så långt plus att jerry kan få kompis han börjar bli lite emo.

alexfifan
0

#136 Hm då kanske jag inte är helt bakom flötet iaf. :D

#137 Det gör ingenting :)

Har startat en tråd om min kull här där det kommer komma massa bilder osv :)

Magda
0

puttar tråden så att

xxmammaxx kan hitta den :)

xxmammaxx
0

Hittad :)  Tycker det är helt underbart att se mäniskor med så stora hjärtan för dessa råtter!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.