Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 3593 ggr
Arrowhead
0

Vattenmelon

Så hur e det nu med vattenmelon och liknande?
Kan råttorna äta det? :)
Finns det nån gräns för hur mycket dom klarar? ^^
Och bör man se upp med skalet eller kan man lägga in det oxå ? :)

hus-musen
0

Vattenmelon är inte giftigt så det kan råttorna äta. Skalet är dock besprutat, men enligt min erfarenhet så äter inte råttorna skalet. Men vill man vara säker så kan man ju ta bort det.

Qui dormit, non peccat

Fawo
0

Jag har gett mina vattenmelon. Dock har jag börjat skära av skalet nu när jag läst och tänkt efter att de är ju väldigt besprutat :P

// Fawo (;

Arrowhead
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

okej, tack :) 
Ska se hur det är med mina små, hade tänkt att dom skulle få melon idag men vart lite osäker^^

[FukkingTubbie]
0

Jag har gett mina nån gång, bara skurit bort skalet.
Men det är inte så uppskattat hos mina grabbar.

Arrowhead
0

Okej, aa får se då, hoppas dom gillar det :) Det är väl ganska svalkande? ^^

hus-musen
0

innehåller mycket vätska och socker så det brukar uppskattas varma sommardagar! Frysa köttbullar tycker mina om oxåGlad

Qui dormit, non peccat

Arrowhead
0

Va bra! Med tanke på att det börjar bli så jä*la varmt nu :P
Har en till fråga när vi ändå är inne på det ämnet… Under vilka typ grader (eller hur man nu ska säga) får råttorna va ute?
Alltså, när är det för varmt och för kallt?
Kan man ta ut råttorna även fast det är för varmt om man fixar med skugga och nåt svalkande? :)

Fawo
0

Jag brukar tänka att när man själv kan vara ute i linne/t-shirt så kan man ha råttorna ute :-)

Skugga är alltid bra att ha med ut vid varma dagar (:
O tillgång till vatten om de nu blir törstiga!

// Fawo (;

Banankaka320
0

Bör man inte ta bort fröna?

Kashii
0

mina tjejer älskar fröna XD de bruna, men de äter inte jättemånga utan bara ett par stycken, så ja trooooor inte att de är ngn fara, men äter dem kopiösa mängder kan de nog bli lite knas i magen ^^; egna spekulationer men men :P fyll i ni som kan mer XD

chade
0

sätter en tass här, funderar också över fröna!

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Arrowhead
0

Va för skada kan fröna göra? :)
#8 Okej, men hur får man med sig vatten? Man kan väl inte ta med sig flaskan dom har till buren? (Känner mig dum här)^^

Banankaka320
0

#12 Någon farlig syra typ, finns i kärnfrukter. Men jag är osäker på vad kärnfrukter är

Fawo
0

#12 jag tar med mig en transportbur ut som jag kan sätta vattenflaskan i. Den bidrar också med skugga :-) Jag använder en liten transportbur som egentligen är till för små katter, som har mindre galler.

// Fawo (;

Arrowhead
0

#14 Okej, jag har nån väldigt liten bur som jag har med^^ Skulle de funka att ta med sig en vanlig vattenflaska och sen spruta lite i handen, skulle dom dricka då? :)

Fawo
0

#15 ingen aning, tror ej mina skulle göra det. Kanske bara "smaka" men inte dricka. Du kan ju alltid ta med en skål och hälla upp vattnet i. Den dricker de nog hellre ur, än ur handen :-)

// Fawo (;

Arrowhead
0

#16 Okej, kan jag försöka med då :)
Säg till om jag ska skapa en egen tråd för mina andra frågor, men änsålänge frågar jag här :)
Hur stort får galleravståndet vara max när de e till råttor? E 2 centimeter för stort? :)

Fawo
0

Jag tycker det är för stort ja. Det ska väl ligga runt centimetern.

// Fawo (;

Arrowhead
0

Hm, okej :( Hittade en bur som såg fin ut men hade så stort galleravstånd :/

hus-musen
0

inga problem med 2 cm, det är inte alls för stort. har 2½ på en bur. Men till små ungar funkar inte galleravståndet, om de är rymningsbenägna vill säga.

Qui dormit, non peccat

Arrowhead
0

Okej, så jag skulle tekniskt sätt kunna ha den? :)
Har fyra små honor^^

Lamina
0

Meloners frön är helt ofarliga. Meloner tillhör samma familj som pumpor och gurkor (Cucurbitaceae) och fröna är i princip samma sak som pumpakörnor som ju en del har i sin müsliblandning.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Arrowhead
0

#22 Va bra! Märkte att mina tjejer ätit upp allt, fanns inte ett enda spår kvar^^

Fawo
0

Vad bra att det gick med bredare galleravstånd. Tänkte nog bara på att man ska kunna ha bebbar i. Men de växer ju upp så fort! :-)

// Fawo (;