Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1197 ggr
Whiskery
0

Hjälp!

Hej, jag hade nyss min råtta ute och han blev rädd och bajsade, men det som oroar mig är att bajset var halvt rött. Kan det vara blod?
Vad ska jag göra?

Jag har matat dem lite paprika och rädisar, om det har kunnat färga sig eller något?

Zolah
0

Ta till vet, paprika eller rädisor ska inte färga av sig så mycket vad jag vet om. kläm lite försiktigt på magen för att se om det gör ont

Tips till framtiden: Varjegång du ser nåt sådanthär ta och ring en vetrinär och rådfråga, att vänta på ett forum på svar kan vara för lång tid.

Whiskery
0

Okej tack, när jag lyfter upp honom så piper han ibland men ibland när jag tar upp honom så piper han inte alls. Så jag har alltid trott att han bara gnäller eller säger nej när jag försöker lyfta honom. Oftast piper han inte alls?

Zolah
0

beroende på hur ny han är kan det vara bara att han är lite ängslig och ovan att bli hanterad, annars kan det vara att han har ont.  - Det bästa skulle ju vara att rådfråga en vetrinär och se ad han tycker, och om vetrinären tycker du ska ta med honom in gör så. Kolla också att hans burkamrat verkar frisk

Itchy
0

vad har han fått för färskmat de senaste dagarna ???

"röd mat" kan ge rött bajs, det ser jag om mina fått barnmat till exempel sphagetti eller lasagne

You can't spell Bitchy without Itchy

Whiskery
0

Whiskers, hans bur kamrat verkar helt okej, bara lite rädd. Nu när jag tänker på det så hade jag Whisky (andra råttan) ute från buren så han kunde springa runt lite. Men sen när jag skulle sätta han i hans bur efter någon minut så såg jag han äta godis. Jag hade visst ställt godis burken på golvet och han hade direkt snappat åt det så fort jag vände mig antagligen. Kanske därför, han åt något utav en nyans av rosa / rött.

[Alenzi]
0

Paprikaskal kan ligga och se rött ut i bajset, men var lite extra uppmärksam på det - fortsätter han att bajsa rött kan det vara en bra idé att kolla upp det.

Whiskery
0

Ah, har bara hänt en gång. Så är troligen något som har färgat av sig. Tack för svaret, känns mycket säkrare nu :)

Luciferchild
0

När jag gav mina röd paprika så vart bajset lite rött, så det är nog paprikan, men jag kan ju inte vara helt säker heller. Men så va de för mig iaf =)

Med vänliga hälsningar  My

millan1997
0

Har han ätit gräs eller maskrosblad eller liknande?