Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 610 ggr
Luciferchild
0

tips på boning

jag skulle bli väldigt glad om man kunde få lite tips o så på olika saker att ha i killarnas hus som dom kan boa med UTAn att de stikner kiss varje dag.

Har haft froté handdukar men dom fick jag byta hela tiden och orkar inte tvätta varje dag.. Nu har dom hushålls papper men de blir ju också blött o kissit.

Vet lixom inte vad jag ska göra.

Dom ligger ju i sitt kiss som dom är helt blöta när dom går ut från husen :S

Tycker så synd om dom

Med vänliga hälsningar  My

Fawo
0

Det har alltid varit så för mig att de kissar ner sitt bomaterial. Därför använder jag handdukar som bara suger upp bra och sedan tvättar jag dem ganska ofta..

Det är nog vääldigt svårt att få råttor att sluta kissa där de sover, så de enda sättet för mig är att tvätta hela tiden.

Men om man inte orkar tvätta hela tiden kan man skaffa massvis med handdukar t.ex och byta ut dem så fort de blir äckliga och tvätta alltihop senare :-)

Har tyvärr inget tips på något "luktfritt" alternativ :o

// Fawo (;

[Sara FE]
0

Fleece luktar mindre och torkar snabbare än vanliga handdukar, har jag märkt. Handdukar luktar pyton. Jag har visserligen honor, men de tycks bara göra nummer ett i sina sängar… Jag byter dem varannan-var fjärde dag, beroende på hur koncentrerat de har varit på någon av våningarna/sovplatserna. Ibland kan ett ställe stinka efter en natt, ibland sover de utspridda mellan platserna och buren är i stort sett luktfri.

Men fleece (speciellt i form av den 10-kronorsvarianten från IKEA, eftersom man behöver en del att byta med) är ett hett tips jag fått här från forumet.

Luciferchild
0

#2 okej. MEn asså fleece från ikea? Är de en stor filt då som du klipper sönder eller?

#1 Jo men även om man har flera handdukar och byter tills de blir mkt och sen tvättar så luktar de ju överallt. De kan lixom inte ligga i flera dagar eller så för då luktar se satan :S

Med vänliga hälsningar  My

[Sara FE]
0

#3 Jepp, det är en bebisblå filt (finns tyvärr inte i andra färger), som jag vet att en hel del här inne brukar köpa. Irma heter den. Jag har behållit en del hela som underlag till buren (växlar mellan fleece och hampaströ), och för att lägga över burtoppen, många har jag gjort till rutor (9 st blir perfekt från en filt) och en del har jag sytt till hängmattor, rör, påsar och specialformade underlag till hyllorna.

Zolah
0

tar tidningspapper jag, lätt att kasta

minky
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#3 köp en hink med lock till o lägg ner skitiga hängmattor o bomaterial i tills det är dags att tvätta.

jag har en fodertunna med lock till mina skitiga råttgrejor…. o samlar på mig tills jag har en hel maskin med rått grejer. men har å andra sidan vld många hängmattor att byta emellan….