Funderingar
Vad skulle ni anse är en bra nybörjar råtta? en vuxna? ungar?
emn vuxen har man ju fördelen att dom kanske inte lever så länge om man känner att man inte skulle palla att ha råtta, Medans en ungar… är ungar. små och söta.
Min pojkvän är sugen på råtthonor, och då började mina tankegångar utifrån det hållet :)
Jag hade själv vuxna honor som en start. Det tyckte jag var bra nybörjar råttor när jag nu jämför med mina bebbar xD
Men såklart så beror de ju på vilka sorts vuxna råttor man får. Får man ett par ohanterade råttor så är de väl inte de lättaste.
// Fawo (;
oj vad härligt bra jag skriver idag xD haha!
Tror det finns rätt bra chans att hitta vuxna 'bra' råttor också om man har huvudet på skaft och pratar med dom som har ägt dom sedan innan. Om inte annat så borde dom på tex råtthjälpen kunna besvara om djurets psyke?
Tror att just honor som är äldre är bra då dom inte har den mycket ogillade pungen xD ( inte för att jag har problem med den men däremot har flera andra haft det. )
mMin absolut första råtta var en vuxen hona som var bland de elakaste man kunde tänka sig… men jag ville inte att hon skulle bli käk så jag fick henne… Hon bet ju inte mig så särskilt ofta och då bara om jag överaskade henne. Men andra djur, råttor och människor hatade hon… och var dom killar kunnde hon rymma för att få tag i dom…. och inte på det bra sättet…
Sen 2 små pojkar, mycket bättre. Snälla och fina. Lärarnas favoriter.
sen ett långt uppehåll och sen 2 honor varav en hade blivit dräktig redan så…. jag fick ta hand om en dräktig hona direkt och sen bebisar 2 v. senare.
Så jag säger… av ren erfarenhet, om man är fullständigt clueless, 2 små bebispojkar.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
jag har två bebis hanar och det funkade jätte bra och det var mina första råttor och snart kommer ju en till liten
Jag skaffade två bebistjejer, men jag var 100% säker att jag ville ha råttor. Tycker folk ska skaffa ungar men innan hälsa på vuxna råttor och se storleken och sånt :)
så generellt hittils så tycker alla att man ska ta små? :)
Eftersom min första råtta var vuxen så tror jag att jag kan säga detta. Det finns alltid en anledning till varför råttorna omplaceras eller säljs. Den anledningen får du inte reda på i de flesta fall.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#7 Men det beror ju lite på om köparen kan lite sedan innan? om vi nu säger att jag skulle skaffa råtta till pojkvännen så vet jag ju iafl lite varnings signaler.
Men om min pojkvän blir mer sugen så kommer jag nog rekomendera små, om inte annat så är det roligt att se dom växa