Lukt ?
Undrar också varför det luktar i buren. Jag städar buren som jag ska en gång i veckan men ändå luktar den ganska mycket kiss. Gör allas burar det eller bara min ? isåfall vf?
det kanske har fastnat i möblerna eller så behövs den skuras?
tack ! ska kolla :)
Vad har du för bottenlager?
Kissfällor som många glömmer; Gallret, torka av det med en trasa eller ännu bättre, kör hela buren i duschen. Väggen bakom buren, torka av den regelbundet eller sätt ett skynke bakom så kisset inte kommer på tapeterna. Trä, har du något av trä i buren, släng det! Inget drar åt sig kiss och luktar illa som trä.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Jag har ett hemmabyggt trähus i min bur, och när den luktar kiss så brukar ja tvätta rent den med en diskborste (som ja har speciellt för råttgrejerna) och GulSåpa flytande, skjöljer noga och låter den torka ordentligt innan jag sätter in den igen.
#5 gör samma sak själv, funkar jätte bra :3
Och tvätta hängmattor ofta :)
Tack för svar. Jag har pappers rullar ett lager och sen över det har jag nått slags spå som jag inte vet vad det heter, men det får det att lukta bättre. Men idén om att sätta buren i dushen var väldigt smart !
tvättar mina hängmattor varje vecka ;)
japp! den.
kom ihåg att all spån är inte bra att ha i buren, läs gärna igenom vilka som inte irriterar små's luftvägar :)
Jag pratade med dem i zoo affären och dem gav mig den rätta, tack så mycket för hjälpen :)
tyvärr kan man inte lita på djuraffärer, dom vet oftast inte alls mycket om djuren dom har

jag slutade använda spån efter att mina tjejer började nysa o klia sig jättemkt (hade de bara i toan) men bytte till TOA-LÄTT på botten har jag tidningspapper och sedan lagt ett tyg över för att de inte ska få trycksvärta på sig :P sen städar jag buren en gång i veckan X3
ZOLAH, sant, .. dem gav ju med mig hjulet och sa att det var nyttit för dem men det visar ju sig inte vara alls bra. Men jag märkt inte att dem kliar eller nått så jag tror det e lungt.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Fast det finns ju många sorters spån som t.ex. alspån, aspspån och hampaströ. Dom 2 är jättebra. Men skulle gissa på att det är All pet pine du har eller något liknande? Inte så bra… Allt spån som är gjort på barrträd eller har samma form som vanligt spån (små flisor) bör man undvika.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
tror den heter ''Cedan'' .