Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 2188 ggr
zickan
0

Burdelar?

Någon som vet om och isf var man kan hitta burdelar att köpa löst?
Söker bur botten i storlek 44,5*70 cm. Just köpt två ihopsatta burar för att inse det är 4 burar. Men fick bara med två bottnar och två tak.

Vore ju helt underbart att ha 4 små burar ifall man behöver karantän, extra bur osv. Men ändå kunna smälla ihop alla 4 till en stor :-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
0

Eller vad kan det kosta att få en plåtslagare att göra en botten?

Elshira
0

#1 Rostfri plåt kostar ca 1000 kr för en kvadratmeteter :) Har du inga konstiga former utan bara en rak slät kant så fixar en svetsare det ganka snabbt för en 500 kr skulle jag tro.

Hakuna matata!

Guldheden
0

du köpte en sats som var ofullständig? klaga!

hus-musen
0

#3 kan ju inte ha varit en sats, låter mer som ett blocketköp typ.

Qui dormit, non peccat

zickan
0

Haha ja det var blocket. Köpte en fågelbur på hemmagjord ställning. Trode det var två burar i en. Men det är 4 burar som de byggt ihop. Eller ja det kan bli 4 burar.
Sådan modell man kan köpa typ en botte, ett tak och välja hur många galler sektioner man vill ha extra.
Hade tänkt ha de till två bebis burar från början. Men är ju toppen om man kan få 4 små burar om det skulle knipa med plats.

zickan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här ser den nästan ut. INte hunnit sätta ihop hela ännu. Saknas en del på sidan närmast kameran. Men det kan bli 4 sådana delar eller 2 eller 1 :-D

Kikki_
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Zickan; Jag har (haft?) en sån bur. Dessvärre har ett av hörnfästena kommit bort så om du vill ha den som reservdelsbur kan du ta den nästa gång du är på ön. Bottenlådan är ok, men lite trasig i hörnen. Tror iaf jag har den kvar om den inte är kastad i flytten. Om du är intresserad kan jag kolla.

zickan
0

#7 jaaa jätte intresserad :-)

Thirre
0

Sesamburar! :) De togs ur tillverkning för ca 10 år sedan och botten är det som går sönder först, som många har märkt, vilket ger att det finns brist på bottnar. Som jag skrev i en annan tråd har jag nog ca sex burdelar men bara två bottnar.. Lät en svetsare svetsa en botten vilket passade till den varianten som har stålram, som det ser ut att vara på din bild. Det finns med plastram också. Jag har nog tre olika varianter.

Jag skall försöka bli av med lite burar och har sesamdelar. Jag har tre olika varianter med dubbla burar, dvs sex burdelar men endast tre tak. Jag har även den mindre varianten med smalare galler.

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Kikki_
0

Bättre sent än aldrig. Den fanns kvar. Hojta när du kommer till ön