Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 2040 ggr
Thawelin
0

Beställa aspspån?

Har nu beställt och har tänkt byta ut min gnagarblandning mot rat complete. 
Har även tänkt byta ut Toa-lätt mot aspspån i mina toa lådor då jag stör mig på dammet och gillar inte lukten speciellt mycke, men när vi satt på Arken så ringde dom imazo och dom hade de inte. Har nu kollat runt och sätt att Gibbon har aspspån!

Har tänkt prata med dom om de i morgon då jag har praktik där fram till sommaren.

Men om djuraffären aldrig beställt från gibbon, är de lätt för dom att kunna beställa där ifrån om dom kanske aldrig gjort de innan, bara för min "lilla" påse med aspspån?

//Jacqueline Thawelin

mikeiko
0

Djurmagazinet har, om du råkar bo nära en sån?

Thawelin
0

Jo då, bor nära umeå och där finns en arken zoo och två djurmagazinet ^^ får höra med dom då

//Jacqueline Thawelin

mikeiko
0

Eh, det är ALspån, inte aspspån de har…blandar alltid ihop de två…xp

Nickos bästa alspån! Men det är hundra gånger bättre än Toa-lätt tycker jag, luktar inte och är mycket lättare att städa då det inte kladdar ihop sig som Toa-lätt gör.

Thawelin
0

arken zoo säljer alspån och använder de till sina djur, men aspspån ska väll suga åt bättre? =)

//Jacqueline Thawelin

mikeiko
0

Jag tror att alspån är bättre på toan, men mindre bra som bottenunderlag och vice versa.

Thawelin
0

okej de är några burar jag använder de i hela buren, de är dom väldigt stora burarna jag använder tidningspapper som botten och toa-lätt i toalådan men funderar på att bara ha aspspån som bottenmaterial i tjejernas bur och skippa toalett låda då dom är usla på att gå på dom xD

jag får höra med djuraffären så kan jag kanske prova aspspån och se om de verka nå bättre än alspån ^^

men funkar de för dom att ta hem från gibbon eller blir de svårt för dom OM dom inte brukar ta hem därifrån annars?

//Jacqueline Thawelin

mikeiko
0

Själv kör jag med tidningspapper som bottenmaterial, och alspån i toalådorna, funkar jättebra :)

Thawelin
0

ja blir de svårt att få tag i eller att jag inte gillar aspspån så har dom ju alspån iallafall =)

//Jacqueline Thawelin

Kalli
0
Thawelin
0

#9 De är ju från gibbon =) men man kanske ska prova beställa där ifrån då

//Jacqueline Thawelin

Kalli
0

#10: Menade mer om djuraffären inte kan beställa hem. Själv handlar jag hundmat på Foderbilen så kommer nog också beställa spån därifrån nästa gång, känns betydligt enklare och dessutom är det billigare än i min djuraffär. :)