(S) Mindre voljär
Funderar på att sälja mina pojkars gamla bur och undrar om någon kanske är intresserad? Vet inte exakta mått på den, men den rymmer upp till 6-7 råttor enligt burräknaren. Det är galler i botten, men det följer med en låda som man kan sätta i buren om man hellre vill ha strö än mattor. Allt som syns på bilden följer med (utom råttorna och det svarta spännet till höger
) Den är relativt lättstädad och har förutom den stora luckan fram två små luckor högst upp på varje kortsida. Lätt att montera ner för frakt. Endast avhämtning här i Falun men kan eventuellt leverera den kortare sträckor mot bensinpengar.
Pris: 1300 kr
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Hej.
Jag skulle kanske vara intresserad av att köpa den. om du kan tänka dig gå ner i pris?
bor i sthlm, då de kostar lite bensin pengar att åka…
Med vänliga hälsningar My
Jag är väldigt intresserad av buren då jag letar efter en ny bur till mina tjejer. Bor i rättvik så inte så långt ifrån att hämta den.
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#1 Sthlm är lite långt bort, kortare sträckor är väl ungefär Borlänge, möjligen Leksand, Avesta och Gävle…
#2 Bara att komma och hämta om du vill ha den. Är för det mesta hemma så det är bara att höra av sig om en tid som passar. 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Eh, glömde ju säga att den är i skick som ny, inte använd mer än en 9-10 månader ungefär. :)
//Lamina
Va bra! För jag vill verkligen ha en ny bur till mina tjejer då jag håller på att förstöra ryggen med städningen i den jag har nu. Men jag funderade - gallret på botten går det att ta loss och sätta dit lådan då jag kör med alspån till mina råttor, eller hur sitter lådan på botten? Ser ut att gallret sitter ovanför där man kan stoppa in lådan?
Vad är det för inredning som följer med? Hyllplan etc?
För isåfall så kan jag nog hämta den på Måndag - men då vill jag ha lite mått på buren så jag vet hur stor bil jag ska ha för att få plats med den nermonterad :D
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
#4 Jag menade ju då att jag skulle åka hela vägen, drf gå ner i pris.. men men =)
Med vänliga hälsningar My
#5 Jo, gallret går att ta ut, men det blir ett ungefär 2 cm stort mellanrum mellan gallret och lådan i framkant. Fast det går lätt att täppa igen med en bit nät, planka eller metal om man är lite händig. 
Skickar med matskål (lätt att sätta fast i och ta loss från gallret), vattenflaska, 6 stycken galler från en hamsterhage som hyllplan, mattor till hyllor och botten, eventuellt fleecefiltar till hängmattor (om jag hittar någon ren), pottan och påshållaren (som syns längst ner och längst bak i buren), 8st klämmor att sätta fast hängmattor med, en bunt buntband att fästa hyllplanen med och eventuellt något mer jag kan råka komma på.
Ska kolla om jag kan hitta mätbandet och mäta buren i morgon eller om jag kanske har måtten nerskrivna nånstans. Vet iaf att den gick in i våran SAAB 9-5 kombi utan problem.
Det går utmärkt att hämta på Måndag. Säg bara till i PM så skickar jag dig mitt nummer och en vägbeskrivning.
//Lamina
#6 Sorry, missförstod dig. Hade ju iof kunnat ordna transport ner till Sthlm nu på Måndag… Men, inte för att verka taskig eller så, i vilken värld brukar man få en vara billigare bara för att frakten kostar mer..? 
//Lamina
#7 annars finns buren på imazo.se om du vill slippa mäta buren ;P
#9 Tack! :D
//Lamina