Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 552 ggr
KickanW
0

Tillfällig bur

Jag funderar på att köpa en liten bur som jag kan ta med mig då jag åker till min moster eller syster (gör det någon gång i halvåret kanske).

Jag brukar stanna över en helg eller fyra dagar kanske. Hur stor tycker ni att den buren ska vara för två råttor? Antagligen kommer jag ju att ta ut dem mycket och sådär men jag vill ändå ha någon större bur än transportburen.

Hanisia
0

Undrar det åsså faktiskt..Fundersam

Nemii
0

Man kan ju använda transportburar för katter om man täcker över gallret med typ hönsnät. Sen finns det ju transporter för kaniner, marsvin etc som kan vara lite större.
Åk till en djuraffär och kika runt lite. man brukar oftast hitta något som man tycker passar.

En transportbur får aldrig vara mindre än att råtta kan ligga raklång i den. Helst större

KickanW
0

#2: Men jag menar inte en transport bur nu utan en riktig bur som jag kan ta med mig. Hur stor ungefär kan den vara om de ska bo i den i några dagar?

Daydreams
0

jag hade köpt en beg fågelbur i minsta storleken. Kan du säkert hitta billigt. Över en helg är det ok tycker jag.

minja
0

Hejsan. Det är mitt första inlägg här på sidan, men jag har varit medlem ett tag nu.

Köp en ihopfällbar hundbur. Du Får köpa extra nät att sätta omkring den då gallret är lite stort, men den räcker ju gott och väl till två råttor och inredning.

KickanW
0

#4: Jo, jag tänker nog köpa en liten fågelbur. Frågan är bara hur stor.

#5: Men en hundbur är jättestor. Jag vill ha något litet att ta med mig.

minja
0

Den minsta som jag hittat är 47+31+38. Och den är ihopfallbar så den tar inte mycket plats.

minja
0

Måste bara säga att den inte är ihopfälld med dom måtten.

Daydreams
0

Köp den buren du hittar. Över en helg spelar det ingen större roll med centimetrarna. Hur mår dina bebisar förresten? Är det like underbart som du förväntade dig?Skrattande

KickanW
0

#9: Det blir nog så. Söker lite på blocket och tradera. Jag har inte fått dem ännu, får dem faktiskt imorgon :D