Nellies Dagbok
Tänkte ha en liten dagbok om henne också för att hålla dom skillda åt.
har suttit vid Nellies bur ett tag nu. och jag märker att då jag rör vid henne vid huvudet och så så piper hon av rädsla. Så som Romeo då man lyfter honom. Känns lite konstigt men kanske att hon blivit illa tagen hos den färra ägaren. vet att dom förra veckan fick rycka bort henne då deras hund tänkte äta henne. Så jag vet inte om det kan vara det som skrämt henne så hon inte vill att man tar i henne. Ibland går det bra men hon kryper liksom ihop och blundar och piper och går sedan undan. Höll handen på hyllplanet två gånger och då nosade hon. Sen föröskte jag små klia henne vid bakbenet och magen och då högg hon mot handen men bet inte utan bara reagerade som en ryckning och som ett hugg men hon rörde inte handen. Drog snabbt bort handen men ändå. Jag vet inte riktigt på vilket sätt jag ska träna henne till skilnad från Romeo som jag får röra utan nästan några problem.
Mitt tips är att inte rycka åt dig handen. Jag vet att det är skitsvårt, men det om något triggar henne att börja hugga dig. Då märker hon ju att hennes utfall fungerar.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
okej ska försöka med det och se om hon blir bättre. Just nu sover båda. Undrar om dom flygit runt längst gallren hela natten o.O

Precis ryck inte undan handen, det är bara en unge. Hon kan visserligen bita dig men inte så att det blir några stora skador. Annars lär hon sig att hugga är ett sätt att mota bort det som är farligt.
Har du mycket saker i buren förresten? Ett tips är att inte ha så mycket i början, då kan hon inte gömma sig plus att du blir roligare.
Löper hon? Honor som löper kan bli väldigt pipiga och knäppa faktiskt. Ignorera pipet och ta ett stadigt tag om råttan, lyft henne nära kroppen. Klappa henne inte, utan börja med att öva lyft och nedsläpp.
Hur nära varandra står dem förresten? Råttor kan para sig genom galler om de står för nära.
Qui dormit, non peccat
har inte mkt alls. Tog ut husen igår så hon har inget att gömma sig i/under. Jag vet inte. Men hon trycker mot buren hela tiden och Romeo är som tokig ibland och klättrar och dom nosar på varann och han knastrar och det gör även hon. Så jag har ingen aning om hon löper. Jag tror det kan vara på g
KAN DOM!? jag frågade om det till en som sa att det inte går. Dom står tätt ihop. Ena buren har horisontelt galler och andra vågrätt så det blir som fyrkantiga hål

Ja det kan dom, även om de inte händer så ofta. Men dumt att chansa tycker jag iaf. Bättre att ha nån cm mellanrum tycker jag så är man säker.
Qui dormit, non peccat
okej har lite mellanrum nu så