fläck
Hej!
Är det vanligt att råttor byter färg/ får nya fläckar?
Det här är mitt första råttpar så vet inte så mycket om sånt :)
lägger iallafall in två bilder på den ena, Mimmi. När jag köpte henne var hon ljusljusgrå, nu har hela hon blivit mörkare och hon har fått en mörkgrå rand på ryggen.
den här bilden är hur hon ser ut nu! inlägget nedanför är hur hon såg ut som liten
Hon har ju samma teckning som liten även om färgen har blivit mörkare. Mina har gått från gråa till mer bruna i sin teckning. Det är väldigt vanligt att de ändrar färg vad jag har förstått här på forumet :)
"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That´s why you call it a present"

Det är ju skillnad på bäbispäls och vuxenpäls, så en viss färgvariation kan förekomma. Du har inga bättre bilder på henne?
Qui dormit, non peccat
okej! :) nej har tyvärr inte det på hur hon ser ut nu..

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
De är inte helt ovanligt berooende på vilken färg ens råtta ha :)
Är det en burmes?
Efter egna erfarenheter så har siameser och burmeser en tendens att lite smått ändra färgtoner på pälsen, i samband med temperaturskillnader eller väderomslag ^^,
Samma med minkar, deras päls kan ändra sig från dag till dag beroende på temperatur ^^,
Bebispäls är alltid ljusare än vuxenpäls. :) Bara för att ta ett exempel så har en svart råtta mörkgrå päls som bebis, så det märks tydligt när de byter ut bebispälsen mot vuxenpäls. :)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor