Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 1084 ggr
[Eraj]
0

(K) Tre hanar!

Hej! Jag är ny medlem så ursäkta om något blir fel… Hur som helst, jag och min pojkvän flyttade till en egen lägenhet för ett tag sedan och jag måste införskaffa husdjur innan jag blir galen. Har alltid haft djur - hamstrar, hundar, katter, marsvin och häst. Därför är det nu fruktansvärt tomt. Har tittat på denna sida sedan i juli förra året, och nu är det äntligen min tur att få vara aktiv och leta råttor!

Jag söker tre hanar - en lite äldre hane och två ungar. De får gärna vara dumbo men detta är såklart inget krav. De får gärna också vara i olika färger, omväxling förnöjer! Det viktigaste är såklart att de är trevliga och snälla då detta kommer bli mina första råttor.

De kommer att få bo i en Furet XL och de kommer att få mycket uppmärksamhet. Min pojkvän studerar hemifrån och jag är ju van att ägna mycket tid åt djur, så långtråkigt kommer nog pojkarna inte att få det hemma hos oss.

Angående mat så tänker jag blanda eget basfoder enligt ett recept jag hittat här på sidan, jag tror det är Terato som skrivit receptet. Bottenströ tar jag tacksamt emot tips om eftersom jag inte hunnit prova mig fram till vilket som passar mig bäst, än. Tänkte ha toa-lätt i toan och annat strö i övrigt.

Jag bor i Vansbro i Dalarna, och vad jag förstår finns det ingen uppfödare i Dalarna. Då jag förmodligen kommer att få åka en bra bit för att hämta mina pojkar kommer det behövas lite planering, men har du/vet någon som har två små pojkar och en lite äldre herre som är klar för leverans någon gång i juni vore det toppen.

Med vänlig hälsning

Alexandra

Nali
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

jag har just nu 2 hanar till salu unga båda 2 ingen äldre dock

http://rattor.ifokus.se/discussions/4dc84defd4ebea6d8a005d19-intresserade-s-2-st-goshanar#discussions-1

när det gäller botten ha toalätt i botten då strö/spån är inte bra för deras lungor. du kan ha sand i toalådorna, transporten brukar oftast gå att lösa över djurtransport

[Eraj]
0

Tack för att du svarade, men jag är mer inne på yngre pojkar på kanske 5-6 veckor eller så. Och så en äldre då som kan lära dem lite hyfs. :)

Jag vill helst att alla tre ska kännas vid varandra sedan innan så att det inte blir några problem vid introduceringen, och dessutom blir det mycket smidigare för mig så att jag slipper ordna transport för råttor i olika omgångar.

Eftersom det blir mina första råttor vill jag gärna komma och titta och känna lite på råttorna så att jag och säljaren får lite bättre kontakt, så att jag inte bara får råttorna "hemkörda". Det känns bäst så.

Tack i alla fall, jag hoppas du hittar ett nytt hem till dina råttor snart!

[Emma--]
0

Hoppas du hittar några råttor :) Helt klart ett underbart husdjur.
Ibland kan det ju gå att ordna transport även om det är en bit ifrån. Jag bor i Luleå och kommer få hem två råttor från stockholm i sommar, så ibland kan man få tur att det fixar sig med transport ^^

Om du söker här på sajten kan du hitta mycket om bottenströ. Själv använder jag stl-strö från granngården och är jättenöjd med det. Jag har 4 råttor i samma bur, och behöver bara byta en gång/vecka (men byter papper oftare). hade tidigare 6 råttor i samma bur och då bytte jag lite tidigare men någon större skillnad blir det inte. Och det kostar ju inte mycket heller.

Katoz
0

Jag har små pojkar hemma. Svartögda siameser dumbo och toppisar, även en svart dumbo hane. Bor i Stockholm, men transport brukar ofta kunna lösa sig :) finns en annons under köpes/säljes om du vill se bilder :)

Katoz

zickan
0

Transport till västerås finns den 28 maj. lite närmare.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

holdakar
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej!

Min son har en råtta som heter Bertil. Han fyller 2 år i september och är världens goaste! Han är 110% tam. Man kan göra vad som helst med honom. Han är supernyfiken, pigg och helt orädd!

Han kompis Sigge är tyvärr sjuk och ska tas bort ikväll. Det känns jättetråkigt att vara "tvungen" att även ta bort Bertil bara för att han inte ska bli ensam… han som är så levnadsglad!
Min son har lite för många intressen och det känns inte rätt att skaffa en ny råtta som sällskap åt Bertil, när hans intresse inte är tillräckligt stort.

Vi har bur i gott skick om det skulle behövas.

Vi bor i Bromma, Stockholm, så tyvärr är det ett visst avstånd mellan oss, men den här killen tror jag Du skulle tycka vara värd att åka en bit för, men det är som sagt lite brådis. Vi vill inte att han ska behöva vara själv någon längre tid.

/Mvh Karoline

[Eraj]
0

# 6 Skrivit PM til dig. :)