Borris
Ni som använder IKEAs Borris mattor på hyllor i buren, sitter de kvar på hyllorna? Glider de inte iväg? Är de lika bra efter flera tvättar?
Jag vet inte hur Borris är eller ser ut så jag förstår inte men är nyfiken 
Jag har provat med olika underlag på hyllor men har inte hittat vad som fungerar bra i mina burar.
Jag har använt dem ett tag nu och de glider inte ner eller någonting. Dock tycker jag inte om dem så speciellt mycket då jag tycker att de drar åt sig lukt och en massa päls! Man kan ju givetvis spola av dem, men om de kissar på mattorna så går det fortfarande igenom till hyllplanen. 
Glider iväg gör dom inte, så länge man inte har väldigt livliga råttor. Tycker personligen att dom passar bäst på gallerhyllor, men dom funkar ganska bra på mina plasthyllor med.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Har dem på plasthyllorna och där stannar de kvar, då hyllorna har en liten kant. Men vad det stinker kiss fort! Tur att de går att tvätta i maskin. Plus att skal och hår fastnar väldigt lätt. Fördelen är att de är smidigare än mitt tidigare system med fleecefilt och klämmor…
Mina råttor får ibland för sig att dra iväg dem på marken, men annars så ligger de kvar :-)
// Fawo (;