Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 596 ggr
[DjurTjejen]
0

Lite olika

Skriver detta för att jag inte har tid medmera att just leta runt överallt och sådant.

Men nu till frågorna. Borde jag hålla dom två små i en egendel av buren ifall det är något galet med dom eller ska jag försöka att se om dom kan vara tsm??

Är det bra att ta hem alla samtidigt innan man gjort det mer ombonat i buren eller bara hämta Nellie på 7 mån??

Är det okej att sammanföra dom på min säng första kvällen och försöka att se om dom funkar ihop redan då. Eller vänta även med det??

Har funderat och funderat själv och tror jag kommer sammanföra dom på sängen första dagen/kvällen. Men lite svårare det med om man ska ha buren delad och klar eller så. Samt om jag ska hämta alla direkt. Känns mer säkert att hämta alla samma dag. Kanske åka hem emellan med Nellie och buren och fixa den sen att mitt ex får köra mig ner till där jag ska hämta småttingarna och sen att jag tar bussen hem från stan igen. Vet inte alls vad som går eller vad han går med på. Kommer isåfall om jag gör så att äta innan på max som ligger bredvid där småttingarna är. Och så hämta dom. Ska prata mer om det med honom samt hoppas att det går som jag hoppas på. Men jag ska ta ett steg i taget vad gäller att sammanföra dom. kanske gör på det sättet att dom hålls åtskillda. Vet ju inte vad som kan ske då jag sover eller är i skolan.

Behöver tips på vad som är smartast. Hur jag kommer göra med något alls vet jag inte ännu.

[lucke]
0

Jag skulle ha låtit alla flytta in samtidigt, det är ju enklast. Låta dem träffas först på neutral plats (sängen tex) och sedan flyttat in alla i en renstädad och inredd bur. Borde väl funka relativt smärtfritt då det är ungar. Jag skulle se till att övervaka dem i buren några timmar, så det bästa är om du kan börja introt tidigt på dagen (såvida du inte är nattuggla förstås).

[DjurTjejen]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

jag är nattuggla ska dessutom vara hemma den dagen. Så jag har små funderingar på att kanske hämta alla tidigare. ska hämta Nellie efter 12 och skulle kunna hämta småttingarna strax efter det. Sen låta dom kanske vara på sängen medans jag fixar buren och samtidigt håller koll på dom. Eller så får dom vara i transport grejen först tills det är klart och sen bara sitta ner lugnt med dom i sängen.

[lucke]
0

Det blir ju minst omställning för alla inblandade om de får flytta in samtidigt- så det blir säkert bra.

[DjurTjejen]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

det hoppas jag med.