Råtta utomhus
Jag läser hela tiden om folk som tar med sig sina råttor utomhus, men det har jag aldrig vågat av rädsla för vad som kan hända. Däremot inte sagt att jag inte vill ta med dom ut, men…
Vad är det man ska tänka på om man tar ut sina råttor?
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Sätta på dom sele (om du inte litar på dom till 100%), ha koll på omgivningen (jag gick in när det började samlas fiskmåsar runt mig, dom var ute efter råttorna! :o) och ta gärna med dig en filt att sitta på så inte råttorna drar på sig ohyra om det är gott om vildråttor i området.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Bromma zoo marknads hemsida har bra och billiga filtar och selar. men även Ikea har bra filtar. Kan dock inte ta mig dit
Detta var ett bra tips även till mig. hade redan tänkt skaffa Sele men ändå är ny råttägare (snart)
#1 Kanon! :) Då var jag ute i rätt banor. Tack för varningarna, hade ingen aning om att fiskmåsar var intresserade av råttor! Gud, vad läskigt… "Fåglarna" får en annan innebörd för mig nu… XD Det finns dessutom fullt med fiskmåsar häromkring..
Filten var ett jättebra tips! Jag vet inte om det finns mycket vildråttor, med tanke på alla katter, men hellre det säkra före det osäkra. Det sista jag vill ha är ohyra, efter alla problem vi har haft…
#2 Kollar upp på sidan, det verkar riktigt bra! Tack för tipset! :D
Jag provade dock med sele på mina råttor en gång, just för att vänja dom, men det gick inte bra. Dom kunde ta sig ur utan problem, hur mycket jag än konstrade och drog åt. Finns det en sorts sele som är bättre för just råttor?
Köp inte sådana selar som dom säljer på djuraffären bara, dom är jättedåliga och dom flesta råttorna tar sig ur dom väldigt snabbt.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#4 Vad rekommenderar du för sorts selen, Lamina? Jag fick ett djuraffärssele av en gammal råttägare, nämligen, och upptäckte ganska snabbt att det du säger stämde .. XD
hur funkar kattsele då?? om man bara sätter kopplet på annat sätt??
Köp av zickan :D De är riktigt bra och så fina ^^
okej så hon gör egna:) det låter bra
#7 Gör hon selen? :D Toppen, då skickar jag henne ett PM, tack! :)
Kicki-sele är vad jag rekomenderar. Vet inte inte om det är sådana Zickan säljer eller om hon gör lite annorlunda selen. Men man kan köpa av henne eller tilverka egna, mer om det i denhär tråden; Länk.
//Lamina
#9 köpte nyligen två av henne, super nöjd och inte ens den ivrigaste och selehatande råttan ja har kom inte ur den XD
#10 Jag kollar upp dom också. Provar gärna flera modeller om mina bävrar kommer på hur man tar sig ur den ena modellen.
#11 Låter lovande. :) Har skickat ett PM till henne.
Kärtbarn har många namn ;-)
Riktiga och ursprungs namnet på denna sele är utställningskoppel för katt/hund. Finns att köpas på vissa zoo affärer. Dock är modellen oftast för stor till råttor.
I råttvärlden har denna döpts om till 8 selen, kicki/zickan sele.
Alla är precis samma tanke bakom, hålla denna 8 sele/utställningskoppell modell. Sedan bara gjord i olika material och på olika sätt. Men själva modellen är det samma.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.