Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 493 ggr
[RussinsMusli]
0

Introducering av aggro

Jag ska få hem en liten bebis och tänkte försöka få ihop henne med Faith, eftersom hon är liten borde hon inte attackera. Eller…?
Hon attackerade ju Cherry, men jag gick nog för snabbt fram där.

Är det något speciellt jag borde tänka på vid introducering av aggressiv råtta? Säga åt henne när hon visar aggressiva tendenser? Låta det vara..? Jag kommer iallafall låta det ta den tid det behöver.

Hon funkar med Boobie utanför buren, så helt ensam utan råttkontakt är hon definitivt inte!

hus-musen
0

Jo om Faith är aggresiv så kan hon attackera en liten bäbis oxå. Det var väl det hon gjorde med den Cherry? Så du behöver hålla ordentlig uppsikt och ta introduktionen långsamt och under bevakning så att ungen inte blir skadad.

Bara för att råttan funkar med en eller två kompisar så behöver den inte funka med någon annan. 
Har själv en hane hemma som jag fick ta ur flocken pga aggresivitet, har försökt sätta ihop honom med 2 bäbisar tidigare men det gick absolut inte. Han satt sj lite över ett år, och nu har jag fått ihop honom med en unge! Så det kan gå, eller så går det inte alls. Beror helt på råttorna.

Qui dormit, non peccat

[RussinsMusli]
0

Jo det var ju det hon gjorde - ett jack på magen med 3 stygn.

Jag får iallafall försöka, hon gick ju ihop med Russin och alla innan så förhoppningsvis är det inte helt omöjligt.