Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 773 ggr
benediccte
0

får man..

är det okej att ge barnmat 2 gånger om dagen till sina råtter? :P

Banankaka320
0

Beror på vad dem får annars vid sidan om, och vilket innehåll det är.

Anvariel
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Beror ju på hur mycket du ger också. De har en tendens att lätt bli lite rultiga runt magen av för mycket sådan mat, men om de får bra foder på sidan om så är det säkerligen inget problem. Variera i så fall gärna barnmaten. Jag brukar köpa frikadeller (bara frikadeller, i en liten barnmatsburk) och ge lite granna åt dem. Då är proteininnehållet ganska högt. Tyvärr är det ganska så lågt i de flesta andra barnmatsprodukter. Protein är lågt i de FLESTA produkter har jag märkt. Hm…

Sedan är det ju bra att varva med frukt och grönt också, så att inte allt de får är endera Torrfoder eller förbehandlat. Frukt och grönt är bra, om dock inte uppskattat av råttorna. :D:D

[lucke]
0

Jag brukar röra ner en äggula i barnmaten för att höja proteinvärdet. I princip får mina barnmat en gång per dag och Torrfoder plus grönsaker övrig tid- jag tycker att mina tjejer har vuxit bra och är fina i hullet. Mina ratar inte grönsaker- de älskar verkligen olika sorters sallad, naturell majs etc.

Anvariel
0

När de är yngre så behöver de ju mer energi också. Jag har så svårt att hålla mina gamla damer från att bli totalt övergödda. :) Så då får man se om kostvanorna lite.

#3 Sallad?? Oj… "Nej, HU" säger mina tösar, "Man är väl ingen kanin heller!" :) Nä, de äter alltid upp det till slut. Men de ogillar det verkligen och tömmer hela matskålen på allt det där äckliga för att se om det finns något godare i bottnen.

[lucke]
0

#4 Här blir det slagsmål om salladenSkrattande

benediccte
0

hahaha, :)