(S) Två honor
Efter en hemsk olycka igår säljer jag nu två honor ifrån kullen jag fick för snart 4 veckor sedan. Ungarna är hanterade, de bits inte, bara lite smånafs om man sträcker fram fingret i buren. De slickar gärna på en. Det är mycket spring i benen, men de sitter ändå gärna uppe på axeln och tvättar sig. De är leveransklara om 1 vecka. Har en lillebror på 2 år som tycker att råttorna är jätteroliga och han har även fått hålla lite i dem. Nu behöver de mest bara lära sig att man inte är något farligt, utan deras vän, men jag tror nog att de kommer på det snart. :)
De är även vana vid en del ljud då jag gillar musik, de har även fått möta dammsugaren, hårfönen, hunden och familjens glada vänner som så gärna vill titta och hålla.
Dessa ungar gillar mat. Mycket mat. x) Välling och philadelphiaost är favoriter.
Födelsedatum: 2011-04-13
Färg, teckning och hårlag: Båda är vita, släta, rubinögda dumbos, den ena med två ljusgråa fläckar på ryggen. (kan tyvärr inte namnet på färgerna, ni får ursäkta)
Kön: 2 honor
Kullstorlek vid födsel och vid avvänjning: Jag förstår inte riktigt denna? Om vi snackar syskonen så var de 8, nu är de 5. Rätta mig om jag missuppfattat helt.
Faderns namn, födelsedatum och vikt: Det är någon av mina pojkar. Antingen Raphael eller Fazlie, de är bröder och är runt 1-1½ år gamla, vikt okänd, fast de är rätt stora och tjocka båda två.
Moderns namn, födelsedatum och vikt: Twiggy, svårt att avgöra ålder. mellan 4 månader upp till 1 år. Vikt, okänd.
Syfte med parningen eller om det är omplacering, anledning: Visste ej att hon var dräktig när jag köpte henne. En vecka efter köpet hos zooaffären så hade jag 8 råttor mer än vad jag räknat med.
Pris och om råttan/råttorna är reg i SRS eller annan klubb: Säljer dem i par för 300 kr. Ej reggade.
Ort där råttan/råttorna finns: Svenljunga kommun
Telnr, e-post eller alternativa kontaktsätt:
tel: 0736188082
e-post: pennyscarlett@live.com
Jag nås bäst via telefon.
Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter
efter en hemsk olycka? Vad är det då som har hänt?
Hmm..du har kollat min blogg va? Allt står där. Min lilla flicka dog inatt på grund av att katten fick tag på henne. Skulle ha behållt alla tre flickorna, men nu när Rally är borta så får jag bara en hög med vita råttor som jag inte kan hålla reda på. Känner då att jag hellre säljer dom till någon som får mer glädje av dem. Har inte fått någon relation till dem heller. :/
naaaw jag som vill ha en dumbo tjej
och jag älskar rödögda..
men det e långt till svenljunga (+ att jag har huset fullt av roans
)
Jag har inga problem att ta dom en bit på vägen om du bor i västra götaland :) då kanske vi kan mötas halvvägs?
#5 tyvärr så bor jag i södra skåne illa nog 
Ojdå xD…ja…då är det ju lite svårt
ah ok, nä jag har inte läst. det första som kom upp i huuvet var att de dött, av okänd anledning elelr nått kanske, så det lät rätt avskräckande då. men tråkigt å höra :/
Nej då, alla ungarna mår bara bra :) dom leker och klättrar och har sig…så som dom ska vara antar jag ^^
va bra ^^
Vilka sötnosar! Skall skicka ett meddelande till dig. :)
Då var flickorna tingade :) De får ett nytt hem på onsdag.