Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 851 ggr
rockstar
0

Bur-bygge

Om man ska bygga en bur, är det då lämpligt att måla den i någon färg? Isf vad för färg? Med tanke på attt det inte får vara skadligt.

Taci
0

Undrar det också faktiskt .. ;P

rockstar
0

Man kanske kan prata med affär som säljer färg, kanske de vet? Men är det någon här som har några tidigare erfarenheter/tips när det gäller det?

lolaisdenied
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Grundmåla 2 gånger o sen är det massor med lager vattenbaserad lack..de målade jag råttornas bur med iaf:)

tips: ha inte helt vit färg, träet syns så mycket om de gnager + all smuts eller kiss och sånt syns väldigt lätt..
jag är riktigt glad över att jag inte tog kritvit…

Lycka till med burbygget

lolaisdenied
0

Har jag inte helt fel så är det vattenbaserad lack som är på pennor… i och med att de håller bra och är inte farligt för alla de som gnager på pennor Flört

Taci
0

#3 .. ååh den där buren e SÅ snygg :)

rockstar
0

Tack så mkt för tipset…

Du har verkligen en jätte snygg bur asså :D

lolaisdenied
0

#5 hehe tack:)och #6 tack så mycket:)

jessi_twini
0

oj vad snygg bur!! ( en sån vill jag oxå ha!!) hehRäcka ut tungan

Grodan
0

kanonfin bur faktiskt! Jag har dock avslutat epoken träburar och går nu helt in för terrarium! Har inte hittat någon som kan bygga sådana till mina rådisar i plåt/aluminium och glas än - tips på duktig byggare (ej i trä!!!) emottages TACKSAMT!!!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

jessi_twini
0

ÄNTLIGEN!! nu idag blev min bur till twini äntligen klar…Skrattande det tog nästan en månad att bygga den ( jag har varit borta mycket så jag har inte jobbat med den varje dag) vad tycks??

amand
0

#10 Åh vad fiin den blev! :D

jessi_twini
0

tack!!Skrattande