Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1521 ggr
Arrowhead
0

Pinnar

Hejje, hur behandlar man pinnar innan man kan lägga in dom till råttorna? Har hört att man ska lägga in dom i ugnen en stund, men hur länge o hur varmt ska de vara isf? :)

Miss Lalona
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har aldrig hört att man skall behandla pinnar, nytt för mig. Jag brukar ta pinnar ifrån friska träd som inte är nära vägar. Tror nog att råttorna klarar det.

"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That´s why you call it a present"

Arrowhead
0

Hm, okej, jag har hört att man ska ha dom i ugnen för att få bort kryp o sånt? ^^

Miss Lalona
0

Ja vissa grenar kanske kan innehålla mer kryp. Jag tar nästan alltid träd som inte har så mycket bark, då insekter ofta gömmer sig under bark, så jag brukar inte tänka på det. Men om det nu finns kryp och man är orolig för det så borde det ju räcka om man lägger in grenarna i ugnen 5 min på ca 200 grader. Det mesta borde dö då :)

"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That´s why you call it a present"

Arrowhead
0

Okej, tackar! :)

Guldheden
0

jag kilar hem till min mammas hus o stoppar dom i storfrysen. efterssom jag endast har ett litet frysfack i min lilla etta… ojag vill ha STORA pinnar =)

silverorm
1

Man kan hälla kokande vatten över oxå. Alltid bra att göra det med tanke på hur lätt det är att få ohyra på ratsen.

hus-musen
0

Kokande vatten är nästan bäst, enklare än att få in dem i ugnen =) Vattnet sköljer ju bort en del oxå, plus att man kan ta in större grenar. Har man i klorin i vattnet oxå så dör det mesta.

Problemet med att frysa är att det inte tar död på allt, det är ju inte särskilt kallt i en frysbox. Då är det ju mycket kallare ute på vintern, och där överlever ju ohyran.

Qui dormit, non peccat

Arrowhead
0

okej, så kokande vatten e bäst då? :) Men blir inte pinnarna äckliga då? ^^

hus-musen
0

#8 Näe pinnarna torkar ju =)

Qui dormit, non peccat

Arrowhead
0

oki, ska göra de, inte satt in pinnarna till dom än :)