Färghjälp
I söndags kom min pojkvän hem med lilla Alice i pundarlandet :)
Hon kommer från en privat uppfödare i Jönköping. Tyvärr finns det inga papper och hon är inte registrerad. När jag först såg henne trodde jag hon var en ba ambk, men när hon fick busa runt med mina andra honor såg jag att hon var alldeles för grå. Kan hon vara ba ambk roan? Finns ens den teckningen? Hon känns alldeles för mörk för att vara blue i alla fall. Några av hennes syskon var ba eubk, champagne eubk och pew. Föräldrarna vet jag inte.
Vill gärna veta då jag tänkt registrera henne.
Här kommer lite bilder på pussgurkan i alla fall :)
Mvh Cissi
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hon är en Black Huskey Roan :p
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Där ser man :) Tack för hjälpen ^^

Har också haft 2-3 stycken med den där teckningen.. dom är super söta med pannfläcken ^^
//Jacqueline Thawelin
#6 och #7 har ni några fler bilder på dem som vuxna? intressant att se i och med att de lär blekas oerhört olika ^^
Av ren nyfikenhet ^^ Vad är det som gör att råttornas päls bleks med åren? Hade ett par systrar första gången jag hade råttor och den ena, Matilda, var vit med….ja..nu är ju inte jag så bra på färgspråket men med typ cremefärgade, stora fläckar som knappt syntes när hon var 1½ år gammal :O Btw, var kan man lära sig vad färgerna innebär och hur dom ser ut och vad det kallas på "ert språk" så att säga, ehe :)
Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter
http://rattor.ifokus.se/discussions/4d7152ceb9cb46222706415b-varianter-fototradar
där finns de bilder på färger och teckningar med mer =)
hehe anledningen till varför dom blir roan och så vet jag dock inte
de får någon annan berätta xD
//Jacqueline Thawelin

#10 nej men herregud va söööt!!! helt sjukt! ser ut lite som en gammal gubbe som bara har hår på sidorna XD åh snutten!
#14 Haha, ja hon ser rätt rolig ut xD <3
Haha ja gud vad söt hon var! :) Jag vet inte heller vad det är som gör att de bleks? borde stå i artikeln som thawelin länkade till.
I will check this! :D
Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter