Passande vikt?
Hej!
Jag har en råtta på ca 14 veckor som vi hämtade i lördags. Hur mycket borde hon väga med tanke på att hon antagligen är dräktig?
Är du säker på att hon bara är 14 veckor? Tycker hon ser rätt stor ut, och då inte bara magen alltså :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ingen garanti alls, kan vara äldre. hon är köpt i djurbutik…. tycker du med att hon ser dräktig ut?
tycker hon ser ut att vara åtminstona halvåret?
det brukar vara lättare att se om hon är dräktigt på bilder där man håller i henne under armarna, så man får se hennes "häng"
okej ska försöka fixa en sådan bild senare. tack för svaret, då är det inte säkert att det är hennes första kul…
vi vägde henne igår och då vägde hon ca 380g
fortsätt att väga för å se om hon går upp mycket i vikt
380 gram är ju en del för en yngre hona, men jag undrar, om du tittar på hennes mage - syns hennes spenar tydligt eller ej?
Som Ratass säger så är den där damen förmodligen omkring halvåret. ^^ Men knappast mycket äldre, hon har det där unga, slanka ansiktet som "tonårsråttor" har. Och jag tycker att jag ser en liten bebiskula på första bilden, det putar ut mer än det borde göra på en odräktig hona.
Hon borde nog helst väga lite mer än 380 gram, men du kan knappast göra mer än att mata på det som går både före och efter födsel, så att hon och bebisarna får tillräckligt med näring.
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
#9 det är ju det det inte gör :S
japp det får jag göra
Luras bilden om magen? Det är ju inte omöjligt. :) Hon kanske var skendräktig?
Edit: Såg nu att du svarade på Mikeikos inlägg. ^^ Det är nog inte alltid spenarna syns särskilt tydligt på förstföderskor om de inte är särskilt långt gångna. Hur känns hon när du har henne i händerna? Putar magen ut i handen? Känns den spänd eller är den mjuk?
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
den är ganska mjuk..