Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 676 ggr
[mysvensk]
0

Försäkring

Jag funderar på att försäkra mina två pojkar på Agria. Vad det verkar skulle det kosta 88kr/månad för båda tillsammans.

Tycker ni det är värt det?

Jag har inga problem med att betala 88kr i månaden, att spara till en buffert skulle nog vara svårare…

Guldheden
0

men även om man har försäkring måste man väl ha buffert?

som tur är är min pappa buffert till mina 8 bäbisar ^^

[mysvensk]
0

Till självrisken ja, men det blir ju mycket mindre

Lancia
0

Nej det är inte värt det.

Råttor blir ytterst sällan så sjuka att någon större veterinärinsats måste till. Vanliga veterinärbesök får man dessutom inte ersatta av försäkringen utan det är endast större ingrepp så som operation. Inte ens alla op. blir man ersatt för, i regel inte kastrering tex.

hus-musen
0

Jag har inte mina försäkrade, det är inte värt det. Då är det bättre att lägga undan 50 kr i månaden i en råttspargris så man har pengar om det skulle vara något.

Qui dormit, non peccat

Lamina
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Fördelen med en buffert är att pengarna alltid är dina. Om du betalr på en försäkring hela råttans liv och så lever den tills den blir 3 år gammal och behöver aldrig besöka en veterinär (föga troligt, men ändå), då har du ju bara slösat bort pengarna. Behöver råttan åka till veterinären så kommer försäkringen troligen inte täcka det ändå eftersom det sällan kostar särskilt mycket. Så spara ihop en buffert du istället, det tjänar du på.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

TokBlyger
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har en försäkring på Sveland och den ligger på 350kr/år och råtta.

Tycker att det är helt ok pris. Har dock inte nyttjat det för mina utgifter har mest varit mediciner som ej täcks och vet.besök kommer ju inte upp till det priset.