Pepsi!
hej!
Igår köptes den första råttan :) Jag har länge velat ha en och det var verkligen inte planerat att ta en från djuraffär! Men jag blev kär.. verkligen. hon blev helt lugn när jag höll henne
Nu till "problemet", han i affären sa att han trodde att Pepsi är dräktig, tydligen hade alla honråttorna rymt in till hanarna genom ett hål och han tyckte att hon såg rund ut. Väl hemma läser vi på mycket för eventuella ungar, jag tycker inte att det går ihop, hon borde vara synligt dräktig och få ungarna snart om det ska stämma men det syns inte enligt mig, inga synliga spenar osv. Jag vet att dem ska ha minst en kompis men då vi inte vet om hon ska ha ungar väntar vi lite och köper en snart, om det bli ungar behåller vi några honor. Vi ska även ringa till djuraffären imorgon och kolla med ägaren om han vet ungefär hur långt hon kan vara gången då det inte känns som att hans uppfattning stämmer. OBS honorna och hanarna var inte besläktade!
Pepsi är ca 14 veckor gammal. Hon är väldigt tam och somnade hos mig igår och ville inte ut ur min tröja :) kan beror på att hon inte ¨är från grossist.
inga elaka kommentarer tack!
anyway välkommen gumman! Bilder kommer snart
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Först får jag säga grattis! Jag stötte på samma sak, gick in i en djuraffär och blev kär. I fortsättningen kommer jag dock att köpa ifrån uppfödare men det kändes som om jag räddade de små liven då. Kan tänka mig att du kände lite samma sak när du såg en ensam, söt flickråtta. Spännande att se om det blir några ungar, du får hålla oss uppdaterade.
"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That´s why you call it a present"
Ja! har aldrig varit med om liknande :) ja det klart att jag håller er uppdaterade :)
'tass*