Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 4389 ggr
Maliceangel
0

[Omplacering] Råtthane

Född: December 2009

färg, teckning o hårlag: Vit/grå roan, rex

Kön: Hane

Kullstorlek samt vikt på föräldrarna: okänt då det är en omhändertagen råtta.

Anledningen till omplacering är för att han inte går ihop med mina råttor. Jag tog först hand om honom i syfte att få honom frisk, sen var det meningen att han skulle omplaceras men eftersom att jag föll för honom så tänkte jag att han kunde stanna om han gick ihop med mina råttor. Han funkar inte alls med dom och jag kan därför inte ha honom kvar.

När jag tog över honom  så hade han fullt med sår på kroppen samt ohyra. Nu mår han bra men är dock lite tjock.

Han är väldigt gosig i knät. Tycker att det är lite obehagligt att bli upplyft men han var mycket värre när jag fick hem honom. Nu har han vant sig. Han var väldigt rädd i början och kunde bitas. Det gör han inte alls längre, såvida man inte luktar korv om fingrarna, då smakar han gärna ;) Väldigt nyfiken på allt!

Han är inte registrerad i SRS, finns i Bålsta. 4 mil utanför Stockholm, mellan Uppsala, Enköping & Västerås.

Pris: Har jag inte ens  tänkt på. Det viktigaste är att han kommer till ett bra permanent hem där han får mycket kärlek & uppmärksamhet.

Mail: maliceangel@hotmail.com

mikeiko
0

Detta ska en säljes/omplaceringsannons innehålla;

födelsedatum
färg, teckning o hårlag
kön
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v)
faderns namn, födelsedatum, vikt
moderns namn, födelsedatum, vikt
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc
pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb
ort där råttan/råttorna finns
telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus)
Om annonsen ska vara låst eller ej

Maliceangel
0

Vad är det som fattas förutom fakta om hans föräldrar & kull? (Som jag redan skrivit att jag inte vet pga att det är en omplacering.)

Maliceangel
0

Jag skrev inte ut mitt nummer pga att jag först vill bli kontaktad via min mail. Efter det kan jag ge ut numret om personen verkar vara seriös. Jag vill inte ha 100 samtal om hur folk vill ge honom som ormmat..

mikeiko
0

Telefon behöver man inte ge ut om man inte vill! Tänkte mest att du inte sa om du vill ha tråden låst eller ej :)

Maliceangel
0

Jaha :) Jag vill inte ha den låst. Är nog bra om folk vill se svar på frågor och så.

Maliceangel
0

Putt!

Maliceangel
0

Jag kan tillägga att han är född 28 december 2009. Så ca 1 år.

Maliceangel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild

Maliceangel
0

Bild

[lucke]
0

Vilket fint rufstroll!Kyss

Verra
0

Men åh! Sötis!

Är det han som bråkar med dina eller tvärt om?
Hur gammla är dina? Prövat att ha honom med en bebis?

Har en kompis som är på jakt efter en hane, hon köpte två bebisar hos en "uppfödare" (nämner inga namn) och trots att hon har ett par års erfarenhet av råttor så kom hon hem med en av varje sort! Uppfödaren hade nämligen bara tagit fram hanarna och då hade hon inte tänkt på att kika…..
Nu är dem drygt 6 veckor och hon har precis delat på dem. Hon är osäker på om hon ska behålla honan eftersom hon är mer för hanar och kanske inte är helt sugen på att ha två flockar. Men hon ska behålla hanen och är på jakt efter sällskap till honom..

Tror du han kan passa?

mikeiko
0

IT'S SO FLUFFY I'M GONNA DIE!

(teehee, var ju bara tvungen ^-^)

Maliceangel
0

#11 Det är han som bråkar med mina, När jag satte ihop dom så var mina ca 3 månader bara. I början när jag satte ihop mina med honom så körde dom det vanliga rang tjaffset. Eller ja, han körde det på mina. Mina brydde sig inte så mycket. Sen satt han mest själv i 2 veckor, ibland låg dom i en hög tillsammans. Sen efter 2 veckor började jag hitta små sår på mina. Jag avvaktade ett tag för att det inte var något allvarligt, men det blev bråk mer och mer och tillslut hade han huggit 2 djupa sår på min ena råttas svans… Då gav jag upp, för dom första såren var bara små skråmor typ, men dom sista var 2 riktigt allvarliga bett. Men det var den ena han var på mest så det kan ju ha att göra med kombinationen dom 2, för den allra yngsta hanen har bara haft 1 litet sår.

Sen testade jag honom med en annan råtta, men där var det den andra råttan som attackerade den här, riktigt allvarligt.

Men jag vet inte om jag skulle rekommendera dig att testa. Om det skulle funka är det ju synd att låta min sitta själv, men & andra sidan är det ju inte kul att riskera din väns råttas välmående heller. Och skulle det inte funka så blir det väldigt mycket runtflyttande.

Ni som har lite mer erfarenhet av råttor som inte passar med andra, vad tror ni? För mig har det funkat varje gång (förutom med denna råtta) jag sammanfört råttor så jag kan inte så mycket om motsatsen.

Maliceangel
0

Putt

Banankaka320
0

För långt bort x(

Maliceangel
0

Jag kan ta honom till gävle, om det hjälper Obestämd

hus-musen
0

Eftersom jag inte sett hans beteende så är det svårt, men han låter överdominant alt aggresiv. Så har du otur så blir det svårt att få ihop dem. Om den andra råttan du provade med har gått bra med andra så är det troligtvis den vita som har något fel i sitt beteende som den reagerade på. Det är oxå en stress att flytta runt, en del klarar det o andra inte.

Man kan alltid prova, ibland går det bättre med små bebbs och byte av miljö. Men minsta tecken så behöver han sitta sj eller få somna in.

Qui dormit, non peccat

Banankaka320
0

#16 Bor i småland ><

rosahalsband
0

Ska han vara ensam råtta, eller ska han fortsätta försöka få sällskap?
Tänkte på det där med att han inte fungerade ihop med andra riktigt?

Maliceangel
0

Jag tror att det är bättre om han får vara ensam råtta. Han verkar må mycket bättre då.

Maliceangel
0

finns det ingen som är intresserad?

Banankaka320
0

Jag hade kunnat ta han om transport till småland går att fixa><

Maliceangel
0

Fan :( småland ligger lite väl långt bort ifrån stockholm

Denna kommentar har tagits bort.
Doll
0

Kolla in djurtransport.ifokus så kanske det finns något där.

Jag hade mer än gärna tagit över honom men jag har varken tid eller plats för en ensamråtta just nu. :( Otrolig söt är han iaf…

Banankaka320
0

Ja långt >

rosahalsband
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

jag skulle så gäärna vilja, har all tid i världen.. men jag tror inte min Sambo vill för tillfället.. Jag bor i västerås :(

Maliceangel
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nä, man måste ju vara överens när man skaffar djur :/

Maliceangel
0

putt

Maliceangel
0

Putteliputt.

Råttis
0

Finns denna gosplutt kvar? Jag och min sambo har all tid i världen för en ensam-råtta. Vi bor dock också i småland, men hoppas i så fall att transport kan ordnas.

Vi har haft råttor förut och har god erfarenhet av vad råttor behöver för att få ett gott liv.

Han kommer att få en egen stor bur. Mått: 1meter bred- 80 höjd och 50 djup.

I buren så använder vi oss av toalättpellets. Sen har han tillgång till filtar, hängmattor, rör, rep och även ett eget litet badkar. Buren kommer att stå i vårt sovrum på grund av att där är vi mycket för vi har datorer i sovrummet. Han kommer att få vara lös med oss när vi befinner oss i rummet. Maten vi serverar är i stort sett allt som vi själva äter, så länge det inte är för starkt kryddat, eller för sött, eller något helt olämpligt för råttor. Men grönsaker, frukt, fisk, kött, skaldjur, potatis, ris, pasta och ett bra Torrfoder bjuder vi på här hemma.

Så finns han kvar så är vi jätteintresserade av att ta hem honom till oss.

Maliceangel
0

Han finns kvar! Han älskar hängmattor, rör  & dylikt. Det du skriver låter jätte bra! Men vad menar du med eget badkar i buren?

Jag hoppas att han får ett hem där han får mycket uppmärkamhet och där han får stanna. Han har flyttat runt och tror han skulle må bra av att få komma till ro någonstanns. Transport kan jag kolla på transport iFokus ifall det finns någon hjälp att få där :)

Råttis
0

Det jag menade med badkar är att han kunde få ett litet vattenkar där han kunde blaska lite om han ville. Hade det till mina förra tjejer och dom älskade det, Det var en sån där liten plast-leksaksbåt som jag fyllde lite med vatten och ställde i buren och dom gick dit och vadade i karet/båten.

Nu fick vi hem fyra killar igår, plats för bur har vi men har dock ingen extrabur nu då dom fyra killarna fick den bur vi hade att erbjuda först.

Ush känner mig så hemsk att neka råttor som behöver ett bra hem när vi har platsen och tiden, men ingen bur. Var även två tjejer som behöver hem som man ville ta hand om, men även där får man nog avböja då vi just nu inte har en extra bur och i nuläget inte dom pengar att skaffa en bur.

Men om det finns möjlighet att få honom transporterad ner till småland runt den 19:e maj så skulle vi kunna få tag i en bur då jag har fått lön/sjukpenning. Men det är ju då också om ni kan vänta till runt den 19:e. Men finner ni ett gott hem innan dess så är det ju jättebra.

Ååååh man önskar att man kunde ta hand om alla råttor som behöver ett hem.

Råttis
0

Skulle han nu komma hem till oss så självklart att han stannar här för gott och kommer även att få mycket kärlek och uppmärksamhet.