Utställning
Okej, ny fråga. Jag är faktiskt lite sugen på att ha med mina råttor i råttutställning framöver, men är det precis som med hundutställning att det är krav på stamtavla etc? :/
Tacksam för lite allmän info också, vad jag ska tänka på osv :) tack på förhand!
Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter
Inge krav på någon stamtavla. Dvs uppfödar råttor som zoo råttor är välkommna.
Det krav som är: Medlem i srs, råttan måste reggas i föreningen. Kan man inte födelse datum så får man gissa, kan ma inte färg och teckning kan man be om hjälp här :-)
Sedan får du ställa hur mycket du vill bara råttan är över 2 mån och under 2,2år? eller vad nu den ålder låg på.
Inofficiella utställningar går hand i hand på några officiella. De inofficiella behöver man inte anmäla innan, inte vara medlem i srs, inte ha råttan reggad och det registreras inte i srs.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Hur ofta brukar det vara utställningar i Sthlm? Såg på SRS att det kommer en i Kallhäll vilket är typ tre minuter med bil härifrån, men jag har fullt upp så det känns som att det är sista prio.
Hur kan jag få reda på mer? Jag bor inte alls åt stockholmshållet. Men brukar det finnas i borås eller göteborg? Och finns det någon hemsida eller någon annastans där man kan få information om nästa utställning och vart den äger rum osv? :D
Tack så jättemycket :D Jag och mamma ska åka på första bästa vi hittar! ^^
Gör så :D