Bottenströ @ granngården?
Jag ska köpa nytt bottenströ imorgon och det börjar bli rätt jobbigt, både för mig och mamma, att åka till Nyköping varje gång. i har däremot granngården i våran lilla håla, så jag undrar om någon här köper sitt bottenströ och vad?
Suger det upp bra, dammar det osv…?
Jag har funderat på hampaströ, för det borde dom väl ha där..
Och ja, jag vet att man kan söka, men sök funktionen lever sitt eget liv på min dator..

Handlar aldrig på granngården, men de har hampaströ i stora balar där. De brukar ha toa-lätt oxå.
Qui dormit, non peccat
Jag köpte något… Remiss tror jag det heter? där, liten påsen dom hade inte stor. Tur det! Jätte hårt och dammigt var det!
Toa lätt :o då måste ja ju kika in då det är det jag använder. Suger bra och dammar inte alls.
Jo jag brukar använda Toa-lätt, men då måste jag och mamma åka till Nyköping varje gång det tar slut.. Mamma är inte så happy about it :p
köpa flera stora påsar?
Men detverkade ju som att det kanske fanns på granngården också..
Djurmagasinet västerås - toalette(papperspellets) 55L 139:-
( Dammar lite, suger relativt bra, luktar fort blött papper och jag kan känna av allergi problem vid städning)
Granngården - Stl strö/pappers strö ?L 49:-
(prisvärt, dryga påsar som räcker länge, luktar bättre med det än toalette, dammar lite men inte mycket. Snällare mot tassar än toalette. sugförmågan är bättre än vad man tror men inte toppen. Ännu ett av de bästa strö jag testat)
Granngården - Hampaströ ?L ca 200:-
(lutkade gott första dagen. Sedan luktade det inget alls. Tyckte det sög as dåligt. dammade inte mycket. efter ett par timmar kändes det som mer låg utanför buren än i)
Sedan kör jag alltid bra dyr kattsand(8kg 199:-) på toalådorna. Det hjälper riktigt bra då mina går på toa större av delen. Enkelt att byta.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Det blir så dyrt, jag betalar min råttor helt själv och lever på endast studiebidraget. 
Jo, jag hittade inte det där, köpte Remiss? istället. Det var jätte hårt och dammigt.
Jag handlar mitt bottenströ på granngården. Jag kör på StL-strö till mina råttor, men Granngården har även hampaströ och papperspellets, och även andra bottenströer som du kanske inte vill använda (spån och torv). Det är väl bara att du far dit och tittar? 
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Men då kan jag ju testa STLströ den här gången då ^^
Kom ihåg att du kanske måste fråga dem om det (jag tror att de kallar det "kartong-strö" eller något sådant), för åtminstone häruppe har de det bara ute på lagret, så båda gångerna jag har handlat det så har jag fått be dem hämta in åt mig. :)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Vi har sånt där "hämta-själv-lager" så borde ligga där ute annars får jag fråga ^^
Var in på granngården här, såg att Remiss är detsamma som toalätt.. samma pris som toa lätt på djurmagasinet.
Jo jag vet det, men jag har redan testat det. Det suger inte upp så bra, det är hårt och iallafall mitt var jätte dammigt.
Vi använder bara STL-ströt och är nöjda, men vad jag märkte är att det funkar inget vidare om man har det i toalådor (luktar fort) men på större ytor gör det sitt jobb.
Jag använder STL nu, hittills är jag nöjd! :)