Blind råtta
Hej Jag har en råttjej på 1,5 år och hon har blivit blind, och jag undrar lite hur jag ska göra för att underlätta hennes tillvaro? Hon har fått lite kala fläckar på ryggen men jag misstänker att det är hennes burkompis som bråkat lite de har bott ihop i 1 år och det har inte hänt förut, jag har satt dem i separata burar för att se om det blir bättre Tacksam för svar// Bekymersam råttägare
jag skulle hellre ha dom i samma bur så den blinda får hjälp av den andra att hitta . jag skulle tro att dom kala fläckarna är för att den andra hjälper henne, du kan sätta ramper där hon igentligen måste klättra , och göra så att hon har det lättare att hitta mat och vatten men flytta inte runt för mkt för då blir det svårare. visa henne ibörjan vart vattnet och maten är och sen kommer det blir lättare. den andra kommer att hjälpa henne oxå.
jo innan du tar i henne så prata så blir hon inte rädd.
Hej Tack för svaret, jag har dem i samma bur nu och det märktes att de saknat varandra:) jag har även satt upp en ramp så att hon kan ta sig högst upp, annars har jag inte flyttat på något. Tack