Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 634 ggr
Breathplay
0

(S) omplaceras - AKUT

Namn: Snöyra

Födelsedatum: I januari 2009

Färg, teckning och hårlag: Släthårig, champange (röda ögon)

Kön: Hona

Ursprung- vilken uppfödare eller vilket zoo: Mindre uppfödare ; http://sorkland.zoomin.se

Övrigt om Snöyra: Snöyra har haft en tumör mellan frambenen som opererades bort på Fågelkliniken i oktober. Hon fick snedskalle i slutet på januari/ början på februari och blivit behandlad. Det har blivit bättre men kommer troligen aldrig bli 100% bra igen. Medicinen medföljer till henne då man kan behöva påbörja ny behandling ifall det blir värre igen.

Namn: Malli

Födelsedatum: Okänt, men troligen ganska ung

Färg, teckning och hårlag: Mörkbrun, rex

Kön: Hona

Syfte med parningen eller om det är omplacering, anledning: Personliga skäl

Ursprung- vilken uppfödare eller vilket zoo: Okänt

Syfte med parningen eller om det är omplacering, anledning: Personliga skäl, och dels pga av flytt.

Omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: . Snöyra är lugn men även hon tycker om att komma ut och springa ofta. Malli är en omplacering och är väldigt sprallig men är ganska van vid att bli lyft och sitter gärna på axeln och mumsar på något gott.

Råttorna lever just nu väldigt fritt, dom har en bur men den är alltid öppen och dom har hela mitt kök som dom springer fritt i. Så dom är vana vid mycket plats att springa på och mycket aktivering.

Dom är alla relativt rumsrena, dom bajsar i sina "toaletter".

Pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: Ej reggade, priset diskuteras. Gott hem är det viktigaste.

Ort där råttan/råttorna finns: Helsingborg

Vill understryka att jag verkligen är JÄTTE noga med vart dom hamnar då dom är mina ögonstenar. Vill gärna dom hamnar hos någon som har råttvana och kan ge dom ett bra hem, gärna någon som bor i Skåne men inget måste. Jag vill ha kontakt med ägaren och kunna få höra hur dom har det.

Jag tror jag kan ta reda på vem fadern/ modern är till Snöyra om det är av intresse.

Mindre bur följer med om det behövs.

Kontakt: Isabella_905@hotmail.com eller pm

Isabella Ekelund