Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 1143 ggr
r8ttanz
0

musik

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

jag läste på  en hemsida att råttor gillar klassisk musik låter lite roligt men är det sant??

Lilith
0

Jag tycker det låter lite som de flesta undersökningar med just klassisk musik :P
Har läst någonstans att det ska göra foster i magen smartare, att man studerar bättre till klassisk musk osv.

Om råttor gillar musik har jag däremot ingen aning om - mina verkar inte bry sig nämnvärt om det är musik igång eller inte.

[Alenzi]
0

Mina somnar när jag spelar piano XD När jag har dem ute så lugnar de ned sig och skall plötsligt inte kuta runt överallt, kurar ihop sig på axeln (eller evt. inne i min tröja, det går också an :P), börjar knastra och somnar.. :)

Banankaka320
1

Mina gillar metal XD

Itchy
1

#3 så det är inte bara jag som har metalråttor :D

You can't spell Bitchy without Itchy

Banankaka320
0

#4 Haha nee :D Först busar dem runt, och sen somnar de gott (a)

OttoIsTheShit
0

lite OT men när morsan va gravid med mig lyssnade hon mkt på punk, hårdrock och metal och det pluggar jag MKT bättre till än annat ;) + en punk/metal undulat hade jag , diggade till bara det ;)

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Itchy
0

när mamma var gravid med mej, och medans jag var bebis så spelade hon mkt reggae, men jag verkligen avskyr det nu XD

OttoIsTheShit
0

#7 du kanske fick lite för mkt av det ;)

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Itchy
0

#8 tror nog det :P

Lamina
0

Finns ingen forskning som kan bevisa att man skulle bli smartare av någon slags musik. Inte tror jag heller att någon musik skulle vara bättre att spela för djur eller barn än någon annan. Faktum är att jag tror att även djur kan ha olika musiksmak precis som människor. Vad mina råttor gillar har jag ingen aning om. Men min förra katt älskade Metallica, hon brukade lägga sig brevid högtalaren och spinna när jag lyssnade på dom. Min nuvarande katt (som faktiskt heter Metallica) verkar föredra techno medans hennes bror nog gillade just klassiskt mest. Men testa att spela lite klassiskt du och se hur dom reagerar. Kanske går det hem, kanske avskyr dom det eller kanske dom inte bryr sig alls.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[Alenzi]
0

#11 Jo :)

MarajLowajz
0

Mina är riktiga Death metal råttor dom också ;) Och lite OT, jag sover mycket bättre när jag har metal på stereon än när jag har något annat som typ lugn musik - det blir jag nervig av istället :P

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein