Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 799 ggr
Ebbaandrea
0

Omplacering Två honor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har sedan ett år tillbaka två tamråttor. Nu faller det sig så att jag kan inte ha kvar dem pga olika skäl. Dom är tama och älskar att vara ute på golvet och springa. De är väldigt kontakt sökande.

Jag har köpt dem på en djuraffär. Efter jag hade gjort det så läste jag på flera ställen att man inte skulle göra det. Men jag har för mig att det var en som födde upp råttor som jobbade djuraffären som hade lämnat dem ditt.

Thea och Fiona har aldrig någonsin bitit mig eller någon annan. De kanske har smakat som det heter, men aldrig bitit.

Thea: Hon är livligast av de två, hon vill vara först till allt, maten, ut urburen eller vad det nu handlar om. Hon är mest livlig och vill ha mest uppmärksamhet. När jag köpte henne var hon grå på ryggen, nu när hon är ett år så har det bleknat lite och är mer ljusgrå och vit på magen. Thea är mycket mat glad liten råtta och älskar att äta nästan allt.

Fiona: Hon är en aning lugnare än Thea och lite försiktig. Under den tid jag tog ut dem regelbundet så blev Fiona mycket mer lugnare och tryggare och inte lika spänd. Nu har hon tyvvär fallit tillbaka en aning eftersom att jag inte tagit mig tid att ta ut dem lika ofta. Fiona är helvit, med röda ögon. Fiona älskar också att gå på uppräcks färd och är den bästa på att lista ut hur hon ska komma upp i sängen. Fiona är jätte härlig råtta.

Dem kommer inte längre i första prioritet och jag tycker att de förtjänar så mycket bättre än vad de har det här. De behöver någon som tar sig tid med dem och ger dem vad dem förtjänar. Jag är otroligt ledsen över att behöva göra det här, men jag känner att det är vad som är bäst för dom. De behöver komma någon stans där se får uppmärksamhet och daglig aktivitet . Om jag inte hittar någon som är intresserad att ta dem, så får jag se om jag hittar jour hem eller liknade.

Pris diskuteras

Bur med följes om man vill

Finns i Norrköping

Ebbaandrea
0

Thea

Ebbaandrea
0

Fiona