Varför rycker råttor?
Som rubriken lyder så rycker min råtta ibland.
Det ser hellt och hållet medvetet ut. Gull, som hon heter, blir ibland överaktiv och måstemåstemåste klättra och springa runt som fasen på en. Inte jättekul om man ser en jättespännande film kanske.
När man lyfter bort henne en bit ifrån en själv för att jag vill att kuddarna i soffan ska vara lite roligare än mig just då gör hon så här:
Sitter helt stel typ 1 sekund för att sedan göra ett ryck/hopp med hela kroppen och ta det största språnget hon någonsin kan tillbaka till mig och springa ännu mer på mig.
Den andra, Rut, gör inte alls samma sak för hon blir inte lika hyper som Gull. Men båda blir mycket mer spralliga i soffan av någon anledning.
Ingen av mina tjejer gör så, men min lilla Nisse gör det alltid när han blir glad/uppspelt och vill leka. hans beteende har smittat av sig till hans lilla bror som är rädd för det mesta. Ser så sjukt kul när de skuttar omkring på sänger och rycker å har sig. :)
haha, ja, Gull ser helt tokig ut. Ser lite ut som hon tänker "nej, nu j*vlar!".
Hon gör bara så är i soffan. Av någon anledning. Kanske någon gång på golvet också.
Haha. Kan inte låta bli att skratta när jag tänker på det. 
En busråtta! :D
på golvet finns det troligtvis en massa andra saker att undersöka så då blir det nog inte lika spralligt :P Nisse gör det ibland i buren om han å sin bror Kalle får för sig att leka och jaga varandra och brottas.
Ja kanske det. Det är nog helt klart så. =)
Låter som att hon busar ;) Min ena tjej här hemma gör likadant i soffan och i sängen ^^ Ser precis ut som du säger att de tänker "nej, nu jävlar!" och blir helt berserk!
Sjukt kul i alla fall :):)
Haha det är skitsöt! Min max gjorde så när han hade den där superbusiga blicken! Tycker det påminner lite om när hundar slänger med kroppen som om de säger "kom igen då! Lek med mig!!" :D

=) Låter helt klart som bus! Sådär höll mina tösar på ibland när de var yngre. Nu är de gamla damer och orkar inte med sånt där. Men jag minns att man kunde psyka dem lite då också. Om man sa "ojoj" jättesnabbt och andfått så satte de igång igen, hi hi. :D
Jag brukar rycka me handen och ta på dem snabbt och och vara lika ryckig å cp som dem :P Det brukar få igång dem XD
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#10 hahahahha!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min lilla Lizzie brukar nästan alltid få ett ryck när man har hållt i henne och sedan släppt ner henne på golvet hihi!:DD