albinoblandning?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag är förvirrad, köpte hem världens mysigaste råtta för några dagar sedan och hon har en teckning som jag inte har sett förut, är inte så intresserad utavdet för har bara haft hooded förut vilket är ganska vanligt hehe :D
men hon ser ut att vara en husky blandning, hon är vit på magen och så, men på ryggen så är hon mer cremeaktig, knappt så det riktigt syns med det kända V'et i pannan och röda ögon.
nu tänker jag att albino saknar ju färgpigment, men imed att hon knappt har så mycket färg, det är bara så det precis syns om man kollar noga, är det ändå en albino fast blandning? eller är det bara någon konstig creme husky med röda ögon? xD fattar inget

Nee det är ingen albino alls, albinosar har inget pigment.
Låter som att hon är en beige husky roan alt striped roan, eller kanske en champagne roan. Kan du ta en bild på henne? Är hon ljust rödögd eller rubinaktig?
Qui dormit, non peccat
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
kan försöka så fort jag hittar kameran, hon har lysande röda ögon. alltså eldröda
då skulle jag gissa på champagne roan då beiga råttor har rubinögon.
Har inte alla roan råttor "roan" ögon? För har också en pojke som dock in är blekt alls.. Tror han är silwer fawn men inte säker. Han har röda ögon.

#3 Roan bleker även ögonfärgen, lysande ögon får mig mer att tänka på beige. champagne roans brukar ha rosaaktiga ögon.
#4 Jag är inte säker på vad du menar? Typiska roanögon är ju randen runt som även siameser har, annars är det enda typiska att de bleks. Det kan skilja på hur mycket olika roan bleks. Det kanske är så att han är en ambk och inte en roan?
Qui dormit, non peccat
Det är det jag funderar på men flickorna i kullen har samma teckning men tycker det ser ut som "typsika roan ögon" på dom. Dessa är dock agouti. Pojken har en jämn varm röd färg på ögonen. Inte mörk men inte ljus heller egentligen. Får skapa en tråd om pojken. Hans ögon ser ljusare ut på kort iom blixten tyvärr..