Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1068 ggr
Fifty
0

Ledsen Råtta

Hej alla Rått vänner!

Är ny idetta forum och hoppas ni kan hjälpa mig.Är ägare till 3 umderbara råttkillar Bob,Ior och Bill.För några dagar sedan så gick tyvärr våran älskade Fifty bort i rossel.Hans lilla kropp orkade inte längre.Saknaden efter honom är enormGråter

Vi åkte in akut i söndags till Roslagstull smådjursklinik.Men på måndagen så orkade han inte längre.Vi fick med oss medicin hem så att vi skulle behandla alla råttor i 20 dagar.Men sedan Fifty gick bort så har vi sätt en förändring på våran äldsta råtta Bob.Han verkar vara så nere sen detta hände,förstår att även dom kan sörja

Det är andra råttan som han är med och förlorar i flocken.Tycker han äter väldigt dåligt nu mot tidigare,han drar sig undan från Bill och Ior och vill helst vara för sig själv på undervåningen.Efter att Fifty gick bort så rök Bill och Bob ihop förmodar att det kan vara för att dom vill visa sin ledar roll nu efter att Fifty gick bort.Vilket gjorde at det blev ett vterinär besök för Bobs del,han fick ett sår på ryggen som skulle behövt sys men jag fick dom att limma i stället eftersom det är ganska vanskligt när dom ska sövas.

Tog även beslutetet att sluta med medicinen för jag tänkte om det kunde vara den som gör att han äter sämre en tidigare.

Är så jobbigt att se honom så här,så jag hoppas ni har några tips att komma med,kanske ni själva har varit med om något liknande med era råttor.

Ägare till Bob Ior och Bill.

Älskade lilla Fifty och våran tidigare Bill finns i vårat hjärta för alltid.Dom har gått över regnbågs bronGråter

mikeiko
0

Först, beklagar sorgen :(

Det enda jag kan komma på såhär på rak arm är att du själv umgås mycket med honom, och var lite extra snäll, sticka till nån godis eller nöt lite oftare kanske…

myismyname
0

R.I.P. Fifty :(

Rosslar de andra råttorna också? Jag tänkte eftersom du skulle behandla dem i 20 dagar. Om så är fallet tycker jag inte att du ska avbryta kuren då en avbruten medicinkur kan medföra resistenta bakterier.

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

sarakaka
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Stackars liten, jag beklagar sorgen!

Jag tycker att det mikeiko sa lät bra, typ vara lite extra snäll och så.
Men hur mår Ior? Har han hållit sig utanför bråken?

Har ingen erfarenhet av det här men jag hoppas att det går bra till slut Glad

Lamina
0

Hej och välkommen till RiF, Fifty. Skrattande Tyvärr har jag ju som sagt inget svar på din fråga eftersom jag aldrig haft någon ledsen/sörjande råtta förut. Men som jag sagt tidigare så är antibotika starka saker som man ska vara försigt med. Nu vet jag ju att dina råttor är förkylda/snoriga och nog behöver behandling (själv skulle jag ju iofs ha kört med huskurer först, men det får vara hur det vill med den saken Oskyldig) Det gör det nästan ännu värre att börja med behandling och sen avsluta den innan den är klar. Det är ju starka greje, och visst tar det på kroppen ibland. Men man ger ju antibiotika även till väldigt sjuka djur. Och klarar dom av det så borde din råtta göra det också. fortsätt med kuren du, han är nog bara ledsen…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Fifty
0

Hej!

Jo jag har satt in kuren igen,blev nog lite för bråttom när när jag avbröt kuren.Men vistte inte vad jag skulle göra.Är inte kul att se honom så här.

Ior har inte varit med i bråket mellan Bill och Bob.Jag hoppas bara att jag slipper vara med om ett dödsfall till nu igen.Har varit alldeles för mycket nu sista tiden med råttorna.Man vill ju bara deras bästa.Men jag är beredd att göra allt för dom små liven.Att mista en råtta är som att mista en del av sitt hjärta varje gång.Så jag hoppas att dom klarar av detta nu.

Ägare till Bob Ior och Bill.

Älskade lilla Fifty och våran tidigare Bill finns i vårat hjärta för alltid.Dom har gått över regnbågs bronGråter