Parningsfråga
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En liten undran då jag har tankar på att kanske ta någon kull i framtiden.
Har suttit och läst en massa här på forumet om hur ni gör vid "själva akten". Vissa sätter ihop honan och hanen en liten stund utanför burar, vissa har honan och hanen i samma bur några dagar osv osv.
Men ingenstans hittar jag om det kan bli fajt vid hopsättningen. Det jag undrar är om honan och hanen börjar bråka/slåss vid ihopsättning. Så som andra av samma kön kan göra till en början. För att visa rang.
Hur har det varit för er?
Har det någongång visat sig att honan och hanen inte "tål" varandra?
Jag menar vi människor vill ju inte hoppa i säng me vem som helst,hehe.
Hoppas någon vill svara.
Jag har haft hit ett par honor som inte tålde hanar alls… jäklar vilket liv det blev och för hanens skulle skiljde jag på dom… det var verkligen mord i blicken på dom honorna… så givetvis kan det gå åt pipsvängen vid ihopsättning men då avstår man ju.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Är ju inte direkt uppfödare och vet inte hur dom resonerar, men tror inte det är många som skulle avla på en råtta som inte funkar vid introduceringar.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Om honan inte löper kan det bli lite tjafs, särskilt om hanen är för "på" och hon inte är villig. Då ska man naturligtvis sära på dem igen och försöka igen när honan löper, förutsatt att det inte blir för mycket bråk, man vill ju inte para en råtta som är "elak"…
Jag har inte varit med om att en löpande hona och en hane inte kommit överens även om det säkert kan förekomma.