Noviform?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej, misstänker att min ena råtta har fått ögoninflammation och tänkte prova Noviform. Min fråga är då om det finns någon speciell % jag ska köpa? Och när jag köpt, hur mycket ska jag smeta på?
Den andra råttan har även börjat att rossla en hel del även fast det var ca 2 veckor sedan som jag precis avslutade en kur. Verkar som att det bara blir värre och det låter som att hon har svårt att andas under nätterna. Hon liksom låter sen nyser hon och sen låter hon igen. Läkemedlet jag gav henne skrev en vetrinär ut till mig (Doxyferm), ska jag prova med att ge henne ännu en kur och se om det blir bättre eller ska jag åka in till vetten?
Tacksam för svar!
Har aldrig hört talas om doxyferm, vad är det? När min råtta rosslade fick jag vibranord. Det och Baytril ska vara väldigt bra mot rossel, gärna i en kombinationskur om det är riktigt illa.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Tror de är ungefär som baytril men används till hund tror jag.
Noviform finns bara i en variant receptfri, den 5%iga. Här hemma har den funkat mot ögonbesvär.
Men hur mycket ska man smeta på då?
Om det är en väldigt rexad råtta. och vara ett återkommande problem med ögonen. Så ryck bort lite strån runt ögonen. Fick det tipset av en finsk domare efter återkommande ögon problem på en rejält bra rexad hane. Efter försvann problem om jag höll efter runt ögonen
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Hon är tyvärr inte rexad "/
#4 Jag har smetet på 2 dar i rad (en gång per dag) och då har det försvunnit- dock har det återkommit vid senare tillfälle på en råtta som hade problem med ena ögat, så behandlingen fick upprepas då.
Okej, tack så mycket :)