Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 1511 ggr
Nali
0

(K) transportbur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej!

Jag skulle vilja köpa transportburar för att sedan ha dom till mina djur om jag går på utställning eller reser. Helst för en billig peng.

Dom jag letar efter ser ut såhär (kolla bild) men det går också bra med sånna som ser ut som en platslåda. Även sånna som gick och köpa på ÖoB ett tag

Elshira
0

Dom kostar ca 200 kr nya.

Här hittar du en bur från Ferplast 196 kr - 15% (rabatt på sidan) och 39 kr i frakt: http://grand-prix.se/product_info.php/products_id/2830

Blir nogr dyrare att köpa en begagnad och betala buss/bildpengar eller liknande för att hämta Cool Men har du tur så! ^^

Hakuna matata!

Zakaraa
0

Dom på ÖoB kostar omkring 70kr men jag rekomenderar den inte som utställnings-transport bur då det blir väldigt varmt där inne :)

Skaffa hellre en katt transport bur (gärna med lucka i taket), dom brukar vara bättre som uts-bur. Dom utan taklucka ligger omkring 200kr men finsn att få tag på billigt begangnat. Säljar själv några, vart bor du? :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Nali
0

Jag bor i södermanland men ska börja röra mig neråt i sverige den 15, som ni kanske har sätt om ni läste erbjudes! :)

Elshira
0

Lite ot, men själv använder jag en hamsterbur (galler) som transportbur. SÅ mycket enklare att hänga upp en liten hängmatta och göra lite "hemtrevligt", har man hängmatta så får man ju även plats med en matskål (som man kan sätta fast) under det ^^

Hakuna matata!

Zakaraa
0

#3 Okey då var det lite väl långt bort från mig :P
Men har dom inte transportburarna på ÖoB hos er då? (om det nu finns en ÖoB i närheten)

Nali
0

Jo ÖoB finns men jag tror inte dom har kvar transport burarna? O.o

Zakaraa
0

#6 Inte? Du kanske kan be dom ta hem från något annat ÖoB? :) Dom brukar ju kunna göra det om man ber dom. Vad jag vet så ska det vara en vara dom alltid ska ha men det kanske är olika från affär till affär.

Fisfia
0

Den som du visar på bilden tror jag är samma som jag har. Jag gillar den inte alls faktiskt. Tycker att låsmekanismen är jättedum. Man får liksom trycka locket med tillhörande flärp så att den passar och snäpper i själva "lådan". Detta sker ganska okonrollerat eller vad man ska säga och det är lätt att nån liten tass eller svans eller nos kläms! Gillar inte. Kan vara bra att tänka på iaf kanske om du inte har provat den innan.

Lancia
0

Jag är inte heller speciellt förtjust i den typen av transportbur, av samma anledning som #8, det är så lätt att klämma nån liten kroppsdel! Men, en nästan exakt likadan bur, bara några små detaljer som skiljer sig åt, finns på hornbach byggvaruhus för runt 80:-. Jag ska förbi hornbach i helgen (finns i sthlm, gbg och malmö), hojta om jag ska ta med en sån åt dig därifrån. ;)

Nali
0

#9 Åh lanica det vore toppen! Du kan få pengarna när jag lämnar djuren hos dig =)

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Nali
0

Eller du lanica, strunta i det. Kom på att hornbach är tyskt, jag ska kolla i tyskland först och se om det är billigare där :)

mickro
0

jag håller med #2 katt transportburarna är bäst. dom andra smådjursburarna blir ofta alldeles för varma. speciellt på utställning.