Råttor iFokus

Råttor

Etikettbilder-videor
Läst 3854 ggr
PlusPlus
0

Äntligen! :D

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja nu äntligen är jag med rådis igen :D Var till Zickan under helgen och hämtade hem tre "små" flickor :) Snarkande mardröm, Zickan´s queen of hearts och Kathrine :) Smkenamnen blir Mardröm, Dhalia och Rubie :) Jag kan inte uttala Kathirine särskilt bra :P Därav namnbytet :P Sambon som valde namnet :)
Det är än så länge lite smånervösa. Förstår dem. Nya dofter, nytt hem och ja allt är nytt ^^
Men de vänjer sig nog snart :) Dessutom har jag katter så doften efter dem är nog inte så uppskattad men även det verkar vara en vane sak då det på bara ett dygn blivit bättre. Katterna bryr sig inte så värst mycket om råttorna heller :P Men katterna är vana sedan sist jag var med rådis ^^

Bilder kommer när jag sitter  på rätt dator. Sambon har med min laptop på artbetet så jag har endast skollaptopen och den går inte att lägga in ngt på -.- Så snart kommer det bilder på flickorna :)
Tack till Zickan för underbart charmiga råttor :D

Guldheden
0

åh jag villse bilder!

PlusPlus
0

Hihi det kommer snart :) Sambon kommer hem imorgon ^^ ÄR det "droger" kullen som Snarkande Mardröm är mamma till eller var det en annan kull? :P Kanske är ute och cyklar nu ^^

zickan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Yes det är det

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
0

Katherine

zickan
0

Zickans queen of hearts

Fillifionkan
0

Grattis! :D jätte söta är dom Oskyldig vilken färg/teckning har Mardröm?

zickan
0

bara vanlig agouti

Katoz
0

Kul, har själv systrar till katherine och queen of hearts

Katoz

Zakaraa
0

Åh va fina, föll lite för #3 :D

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

PlusPlus
0

Ja dom är jätte vackra alla tre. Älskar att mardröm har så grovt ansikte också ^^ Gillar lite grövre drag :)

Kan dock tillägga något tråkigt "/ Mardöm verkar en aning överdominant mot de andra två :s Och även lite grand emot mig :( Hon är väldigt nafsig. Vet inte om hon testar och ser vart hon "har mig" eller om det kan riskeras att utveklas till något dumt beteénde. Inge allvarliga nafs än så länge men det känns och hoon råkade göra en liiiten rispa i fingret på mig när jag ryckte till.
Tänkte jag nämner beteéndet då hon har en kull osv. Kan vara något hon bara gör nu i början hos mig också så ska e henna lite med tid innan jag dömmer henne. Älskar henne och de andra två lika mycket ändå ^^ Har även haft att göra med råttor med speciella beteénden förut och det brukar lösa sig bara man listar ut orsaken till beteéndet :) Men nu har jag nämnt det iaf :) Är som sagt lika nöjd och lycklig ändå ^^

Fillifionkan
0

haha nu blev jag lite avundsjuk :D tycker alla tre var superfina, är själv ute efter tre råtthonor! Glad föll speciellt för Mardröm Oskyldig

PlusPlus
0

#11 Ja hon ser speciell ut på ngt vis ^^ Väldigt fin enligt mig. Liknar en "sopråtta" eller kloakråtta enligt mina vänner som inte riktigt delar mitt intresse för råttor ^^ Hon är ju typ viltfärgad så i mångas ögon är hon ännu äckligare än de andra -.- Men men de får lära känna henne så får de se vad underbar liten kloakråtta jag lyckats få :P
Jag har fastnat för Mardröm och Dhalia och sambon mest för Rubie (Katherine) ^^ Men Rubie är typ hans ^^ Jag har själva huvudansvaret för alla tre då han aödrig haft med råttor att göra förut :)

Slänger med en bild där de alla har tryckt ner sig i sin tillfälliga toalåda -.- xD

Fillifionkan
0

#12 Jag tycker också att det är charmigt med lite "viltfärgade" råttor, det blir så mycket råtta över dom då Flört

vilken härlig mysbild du skickade med, blir så sugen på att själv köpa hem tre stycken honor :) är alla tre släckt? Glad

PlusPlus
0

Ja precis ^^ "Råttig råtta" :P

Tror inte om jag fattat rätt att någon av dem är släkt :) Det kan Zickan svara bäst på men ne de tror jag inte :P De har endast bott hos mig i nästan en vecka men jag är redan fast ^^ Det var jag direkt jag såg dem :D

Fillifionkan
0

:) okej men gick dom ihop redan innan du hämtade dom? funderar lite över hur jag ska göra, är ev. intresserad av att sätta ihop råttor från olika uppfödare om man inte hittar tre st från samma säljare Glad

PlusPlus
0

Ja det gjorde de nog ^^

Det borde nog inte vara ngr problem, allra helst inte om de är små alla tre ^^ Beror ju lite på hur råttornas personligheter är osv :)

Hur gick det med allergin hos din bror förresten? Eller är jag ute och cyklar nu? :P Har för mig att du skrev att skulle få prova att ha råttor hos dig och se hur det gick :)

AmandaChristina
0

Nej men så stor Katherine eller numera Rubie har blivit. Kommer ihåg när hon var en liten bebis :) Kan ju passa på att slänga in en lite bild på henne. Om du inte visste PlusPlus så var det jag som tog den kullen ^^

zickan
0

#17 så söt :-)

Kapar tråden lite med en bror :-P

PlusPlus
0

Iiiiiih så vackra rådisar. Åh så söt och liiiiten ^^ Och jädrar så vacker bror ^^
Vill bara tillägga att namnbytet beror på inte på att det var något fel på hennes namn. Snarar att jag inte kan uttala det :P Hehe.

AmandaChristina
0

Gud vad stor han har blivit! För mig spelar det verkligen ingen roll om du bytit namn eller inte :) Namnen dom fick var ju bara kull namnen, sen är det ju upp till nya ägaren :)

Fillifionkan
0

#16 okej va bra :) haha jo det var jag, och det gick nog toppen hoppas jag. Han kände inget så nu har jag beställt råttbur och är på sökande efter råtthonor Skrattande

PlusPlus
0

#20 Okej :) Tänkte jag skriver det ialla fall i fall att :P Plus att hon är ganska liten än så tror inte hon bryr sig om ett namnbyte :P Hade hon varit äldre kanske hon hade vant sig att lyssna till det första namnet så då hade det varit annorlunda :P

#21 Åååh så roligt :D Hoppas du hitta några små söta töser snart då ^^