Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1715 ggr
PlusPlus
0

Rooibos te

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kom och tänka på en sak angående rött te till rådisarna. Vad är orsaken till att de inte bör innehålla svart te? Är det pga att det kan innehålla koffein eller är det ett skadligt ämne för dem i svart te?
åller på att handla hem så jag har ifall eventuella förkylningar skulle dyka upp. African rooibos innehåller svart te så antar att det ska jag inte köpa :)
Vilket sort brukar ni köpa?

hus-musen
0

Du ska köpa rött te, inte svart. Vet inte vilken sort det är specifikt men det står på innehållsförteckningen. Svart te och grönt te innehåller tein och dessa bör man undvika.Glad

Qui dormit, non peccat

PlusPlus
0

Jo de vet jag :) Men endel röda teér inehåller även svart te :P Märkte att african rooibos är blandat med svart te :P Så funderade även lite på vilken sort och märke ni här inne använder :) Svart te kommer de inte få, var mest bara lite fundersam på vad som gjorde det svarta teét skadligt :)

[Alenzi]
0

Direkt skadligt är det inte, men det är inte bra att ge dem koffein, det är helt enkelt därför man undviker det :P Det som är en liten mängd för människor blir ju desto starkare för en liten råttkropp..

PlusPlus
0

Typ det jag anade :)
Som sagt bara lite funderingar jag hade ^^ Även om koffein inte hade varit onyttigt eller vad man ska kalla det så hade inte mina flickor fått det ändå då de har energi så det räcker och blir över xD
Finns något rött te som Lipton har, tror jag. Det är sådant där pyramid te, ska kika lite på de :P De kanske inte är blandat med svart te iaf :)

TildaH
0

Jag har Twinings of London Pure Rooibos.

Står endast Rooibos på innehåll, står även koffeinfritt.

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

hus-musen
0

Meeen,  mitt inlägg försvann!

Ica har rooiboste på lösvikt, det brukar jag köpa. Annars finns det rooiboste på alla hälsokostaffärer =)

Qui dormit, non peccat

[Alenzi]
0

Kobbs röd skymning finns i många affärer och är utan svart te och koffein.

PlusPlus
0

Okej :) Tack för tipsen :) Bor i en liten håla så har bara tillgång till pekås och ica ^^ Ingen utv dem har te i lösvikt dock "/ Men jag ska nog hitta något om jag så ska lusläsa varenda innehållsförteckning :P

zickan
0

Kika på tradera ;-).. köpte ett större parti rooibost för halvåret sedan.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Denna kommentar har tagits bort.