Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1295 ggr
Elshira
0

Tipps: Bomaterial!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tidningspapper är ju som ni alla vet ett bra och billigt bomaterial!

Ta en bunt med "Bostadsguiden" eller liknande i affären, det brukar finnas tjocka travar med dem (om ni inte har någon dagstidning ni kan massakrera dvs).

Ta sedan en tidning och lägg den framför dig med förstasidan uppåt. Klipp sedan av tidningen helt från höger (på bredden) 2-3 ggr(liten/stor tidning). Ta gärna en klippning i taget och håll sedan i den remsan så blir det inte så mycket löst papper om man inte använder hela tidningen.

Ta sedan denna remsa som nu är ca 15 cm "hög" (och väldigt "bred") och klipp av dem i 1-2 cm breda remsor. Färdigt!

Nu är det bara att knöla ihop högen med händerna några gånger så blir det "fluffigt" och bra!

På bilden så är de röda sträcken det jag klipper med saxen.

Tänk på att inte få med häftklammerna bara!

Detta sättet går i.af betydligt snabbare och är enklare än att sitta och riva osv. Ser ju givetvis "proffsigare" ut med ;)

Lycka till!

Hakuna matata!

Dramatik
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Fast riva tycker jag går snabbare. Jag tar hela tidningen bara och river remsor från ryggen och ner. Färdigt:)

Elshira
0

#1 Fast då kan man ju inte ta en hel tidning samtidigt (eler i.af inte jag xD). Mina tycker inte om när de blir för breda remsor heller, och att lägga in ett tidningsark är helt bortkastat. De vill ha sitt serverat på silverfat til skillnad från andra massaker jag sett här inne :D

Hakuna matata!

[Ratass]
0

jag tar alltid ur häft..grejjerna å sen är det bara å riva hela tidningen :) ibland får man lyxig reklam utan nå farligt på :P Lägger alltid hela högen med rivet i en kartong eller direkt på bur botten så de får klättra å springa ända ner för å hämta som de sen vill ha högst upp i buren.

Dramatik
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#2 Jodå, det går alldeles utmärkt att riva en hel tidning på samma gång. Nåja, finns där bilagor ser jag dem som en tidning då alltså. Glömde skriva att jag självklart tar ut häftklammrarna också:)

AnneN
0

Jag brukar täcka botten på buren med hela tidningar (utan klammer) och sedan tar jag och river en eller 2 tidningar (beroende på storlek) i strimlor.

Jag har ingen dagstidning eller så, men det finns gott om reklam från tex coop, willys, mm som fungerar minst lika bra och är helt gratis Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Molly_ylloM
0

smart att klippa!! :D

ser ut som man har köp det! :)