Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 702 ggr
MoaL
0

Elände. :(

Min underbara lilla Tait blir trots Baytril-behandlingen inte bättre i sitt variga öra, tvärtom. Nu tippar han åt höger hela tiden, så hans balanssinne är tydligt påverkat. Dessutom rosslar han fruktansvärt mycket sedan han påbörjade behandlingen. Han har inte ens fyllt två år!

Och för att göra allting ännu värre så har jag precis upptäckt att min absoluta favorit Charlie har fått snedskalle! Han har dessutom förlorat balansen, bakbenen far ut åt sidorna när han går och ibland släpar han dem nästan, och han måste stödja sig när han ska tvätta sig, dricka, äta och så vidare, så jag tror att han har fått något problem med hjärnan, inte öroninflammation. Charlie är pappa till Tait och är drygt två år gammal, men jag trodde att jag hade åtminstone några månader till innan han skulle vandra vidare till råtthimlen. :(

Usch så tråkigt, jag kan inte tänka mig ett råttliv utan Charlie, han är den jag älskar mest av alla mina smådjur. Det kommer att dröja innan jag har vant mig vid tanken på råttor utan honom.
På måndag ska vi ringa veterinären för att vår goa men ack så klumpiga hund har fått ett klokapselbrott, så vi måste ändå dit för att ta bort klon. Då får nog fina Tait och min älsklingsgubbe Charlie följa med på sin sista resa. :( Så länge det inte sker någon förbättring under helgen vill säga, men sådan tur har vi knappast. Rynkar på näsan
Jag hoppas bara att Charlie och Tait inte blir värre under helgen så att jag måste avliva dem själv.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[Sara FE]
0

Håller tummarna för att dina små ska krya på sig!

Miss Lalona
0

Det är så tragist när sådant händer, men jag hoppas på det bästa.

"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That´s why you call it a present"

Jespersen
0

Men fy, vad tråkigt :( Jag avskyr att dom så ofta råkar ut för sånt här. För någon månad sen fick jag ta bort min lilla Rakel som råkat ut för en stroke. Hon var inte ens ett år gammal.

Jag lider med dig *kramar*

MoaL
0

Tack allesammans. :) Det går dock bara åt fel håll här, särskilt för Tait. Han "går"(/vacklar/kryper) numer fram längs sidorna på buren för att få stöd för sin högra sida, annars tippar han bara omkull. Imorgon ringer jag veterinären. :(
Jag kommer nog med all säkerhet då att ta bort finaste gubben Charlie också. Även om han är glad och pigg nu och inte lider så farligt av sina problem så vill jag inte riskera att hitta honom rullandes runt i buren om några dagar. Jag har varit med om det två gånger tidigare, och det är fruktansvärt.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[Sara FE]
0

Usch, det låter hemskt och väldigt sorgligt. :( Tänker på er!