Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 810 ggr
chibelin
0

fotbitare!

Tjoo! Jag och min pojkvän har för några veckor sen skaffat våra första råttor, de är jättesnälla och bitts aldrig,, förutom i fötterna när man har strumpor på sig! Varför!? är det nån mer som har samma "problem"? xD

Lamina
0

Min Lenoir brukade vara en riktig tåjägare. Kunde inte gå nånstans när hon var lös och var alltid tvungen att hålla fötterna utom räckhåll för henne. Nu är hon gammal och orkar inte jaga lika mycket… Har hört nånstans att fotsvett ska innehålla ett ämne som råttor "lämnar kvar" när dom tuggat på nånting. Det luktar alltså tuggat och då vill dom tugga mer. Men vet inte om det är sant…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Fisfia
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Samma grej här! Har hört att fotsvett påminner i lukten om råttsaliv, och råttsaliv skulle ju då tyda på att någon annan råtta har varit och gnagt vilket innebär att det kan vara något intressant som är värt att smaka lite på. Det kan nog stämma. Tydligen är man inte så renlig som man tror heller för även när jag har duschat så smakar särskilt en av våra killar gärna på fötterna. :-P

chibelin
0

#1 + 2 Det låter väldigt troligt, om ni båda hört det så är det nog så! :D Jag antar att man inte kan få råttorna att sluta i så fall! xD

hus-musen
0

Jag har oxå hört det, men jag vet inte om jag tror på det med tanke på att det inte finns någon tillförlitlig källa på det. Inte vad jag har kunnat hitta iaf. Tror mer på att det är salt osv som de vill åt. Mina råttor har aldrig bitit på mina fötter, däremot hade jag en hane som prompt skulle ha min sambos strumpor hahaGlad

Korrigera dem när de biter så kommer de att sluta =)

Qui dormit, non peccat

chibelin
0

#4 kan försöka! det är bara så överaskande när de gör det, man sitter och håller på med nånting annat också händer det plötsligt! xD men ska pröva! 8D

AnnaRamnemark
0

Mina är med sånna som vill  "smaka" på tårna inte bita då utan bara smaka typ lägger tänderna mot tån sen kutar iväg :P

Dramatik
0

Jag tror de biter för att det finns så mycket spännande dofter på strumpor, de har man ju varit både här och där med under en dag.

Mina gör också så, eller ja biter gör de inte, de nafsar till liksom. Mer som om de tvunget måste undersöka, vilket de ju gör även med tänderna. Kolla om det är ätbart liksom:)

Fisfia
0

Mina kan iaf bita rejält så det gör ont. Inget aggressivt dock. Men aktar man sig inte får man en rejäl tugga i foten. Och dessa råttor bits aldrig annars på det viset. Bara "smakar" på andra saker som ni beskriver, liksom lite löst försiktigt nafsande.

TildaH
0

Oh, detta har jag oxå hunnit prova.

Sitter o myser med en tjej när de plötsligt bränner till i foten, jag hoppar rakt upp o Hjärter=fotattackeraren hoppar rakt upp. Hon har inte testat nå mer sedan dess, så jag skrämde henne nog lite omedvetetOskyldig

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

sarakaka
0

Mina råttor, speciellt Elly, tycker att det är jättekul att dra i mina strumpor!
Hon nafsar inte när jag är barfota… Tror det är en blandning av spännande lukter och att det är tyg.
Tror inte att dom faktiskt förstår först att det är ens fot… Obestämd