Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 546 ggr
MarajLowajz
0

Fundering...

Har en liten fundering… Två av mina 4 råttor brukar sitta på mitt databord bredvid mig och stirra ner på golvet, rätt som det är så börjar de vifta på svansarna samtidigt typ som hundar… Är det någon som kan förklara varför och har ni någon 'vift'moster hos er? :D

Ser väldigt komiskt ut för de sitter i samma position och helt apropå så viftar de med svansarna.

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Zakaraa
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Inte helt hundra men det är väll en försvarsmekanism dom har?
Ungefär som om du skulle dra ett tjockt snöre på marken så tror dom att det är en orm och då viftar de på svansarna.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

[Ratass]
0

När min babsan sitter å stirrar ner mot golvt vart hon än är så är det ner hon vil å då kan baken börja röra på sig å hon ser allmänt otålig ut :P

AnnaRamnemark
0

Dom kanske försöker hålla balansen för de ser högt ut? :P

Dramatik
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Att vifta eller ringla med svansen kan vara ett tecken på att råttan varnar för att den tänker gå till anfall. Men de kan också ringla när de blir uppspelta eller oroliga och av flera andra anledningar.

I just ditt fall skulle jag säga att de ringlade för att de var kanske lite rädda för de kanske trodde de såg något på golvet och blev osäkra. Råttor ser ju dåligt så det är inte omöjligt.:)

Jag hade en råtta innan som ringlade när han blev alldeles för uppspelt. Jag brukade busa med honom med handen och han skuttade runt som en galning, då kunde han helt plötsligt ställa sig och ringla innan han studsade iväg som en idiot igen:P

MarajLowajz
0

aaah okej! :D Tack för svaren :D Man blir ju lite fundersam när man aldrig sett det tidigare och det ser så roligt ut :P

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

AnnaRamnemark
0

Jag vet när min Jerry fick träffa Maja lite i soffan så satt han och ringlade med svansspettsen när han nosade på henne.