Blarghs!
Ibland blir man bara förbannad på råttor, djur över lag man har hemma >.<'' varför ska de hitta på så mycke satyg hela tin!
Tjej å pojkbur i köket där de får springa fritt ibland. Tjejerna ska självklart vara å klättra på pojkburen och retas med dem till 100%.
Sätter dit ett tyg för att de först å främst inte ska bli kiss på väggen och att de ska få vara i fred. På nå sätt lyckas tjejerna ändå klättra upp å ska vara mellan gallret å tyget. Fram med tejpen i brist på annat, få fast tyghelv… Done, rätt ok.. Så när man är klar så hör man nå knastrande men inte från att nån käkade på tejpen inte, utan den mest lojala och snälla råttan jag har som ALDRIG käkat på något olovligt.. sitter och äter på tapeten!! Ett hörn där nu ca 2*2 dm saknas >-<''
Man blir bara så trött.. Kartonger, leksaker, pojkar å retas med, men nej hon ska då på tapeten. Hur fixar ni såna här problem? Träpaneler? Känns skapligt kul att behöva riva ner all tapet å tapetsera om än att bara måla om som tänkt då jag så småningom lämnar den här hyresrätten..
Inte så positivt inlägg men jag behöver råttfantasternas stöd nu känner jag T_T..

vaxduk ;)
eller plexiglas
You can't spell Bitchy without Itchy
Vaxduka hela köket? O.o''
och plexiglas, är inte sånt dyrt? Jag lyckades ju få tag på en hårdplast ca 100*100 cm som jag har bakpå tjejernas bur som kiss-skydd. Nån som vet vart man kan få tag på..hårdplastskivor i så fall..
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
spruta lite vatten på henne med en vattenspruta när du ser att hon gnager.. då kanske hon inte vågar göra det sen igen
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Illrar är värre…..
#3 faktiskt så råkade jag ha en vattenspruta i närheten så ja tog den direkt. Får se, väggen är ju redan förstörd anyway men hon är en bra envis dam så, som sagt får se om hon ger sig :P
Illrar var ja intresserade av förut, men ja, de är då mycket värre, skulle inte palla ^^'
lycka till, jag vet hur det är med tapetätande råttor.. mina klättrar mer än gärna upp på burtaket (som är platt) och gnager och river på båda sidor om den.. Buren är intryckt i en typ ficka i väggen där fönstret är :P
Små stjärnor lyser också i mörkret.
kan du inte köpa sån plast på ikea som man har under datorstolar? de är la billigt nog eller?
Lulz flera trådar om sånt här samtidigt nu…kanske SuperMånen fick våra pälsklingar att löpa amok xD
#8 maybe eller så är det vårkänslor, många som säger att deras hundar blivit "galna" :P Tuggar i sina hundben på nolltid XD
#7 ikea plast va :O måste kolla! visste inte ens att det fanns. Kan iaf bli svaret på pojkburen.
Vette fasen va ja ska göra med väggarna då detär då de är ute som de tuggade, eller hon bara. Tapetsera om å kanske upp me ikea plast där å. Man vet ju inte de kanske tuggar längre in på väggen >.<' har ingen lust å grejja me spackel
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#9 Min hund tuggade upp två ben igår O.o Hon bruka vara jätteseg annars, och hon gick med sen i munnen en hel promenad XD