Burfunderingar Delux! :s
Hej!
Mina tre hanar har börjat bli lite för stora för sin bur - så jag har börjat söka efter nån ny!
Då jag tyvärr inte har råd att lägga ut mera än max 1300 har en ny bur varit svår att hitta, så jag har sokat omkring på blocket - dock inte funnit någon som finnes här i närheten.
Började då googla och hittade tre burar som jag kan tänka mig! :D
Är cok lite fundersam på vilken jag ska ta :s
Bur #1 kostar 1300:- toalt och har plats för upp till FEM råttor enligt burräknaren.
Bur #2 är också en fågelbur och kostar 1064:- totalt, enligt burräknaren har dne platts upp till ÅTTA råttor
#3 Har PRECIS samma mått som bur #2, men är istället för en fågelbur en gnagarbur för råttor eller chinchillor, den kostar dock 1258:-
Känns som om den första buren är ganska värdelös att köpa då den är dyrare än de som har plats för flera råttor (tänkte utöka min flock med 1-2 råttor) Men samtidigt har den utdragbart botten, är lite högre och har inga plastgrejjer som kan gnagas på.
Fattar inte riktigt varför det är närmare 200 kronors skillnad på bur #2 än bur #3 då de har exakt samma mått?
Vet inte riktigt vad jag ska köra på - Tips?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
200:- är inte nån direkt stor skillnad på olika leverantörer utav "samma" sak.
Personligen skulle jag köpa en voljär. Pga golvytan blir så stor annars, samt att jag upplever det som att råttorna tycker det är roligare med uppåt än åt sidorna.
Sitter själv i samma sits. Ledsnat lite på min bur, tkr den är lite liten. Men har inte galet mkt pengar. Det jag gör är att jag (försöker) ha tålamod och hänger på blocket dagligen samt har lagt ut fisketrådar hos bekanta och hos uppfödare som har lite större kontaktnät i råttvärlden.
Suktar efter en Savic Royal Suite. Men det får nog bli efter en vinstlott eller lite tur i livet. Tills dess så söker jag lite efter en större voljär. Har en Hornbach nu.
"Din verklighet är inte Min verklighet"
Zooplus (webbshop) är billiga, om du inte redan har varit inne och kikat där.. tror man kommer ganska långt med 1300, och de kan skicka till Sverige. Vet många som handlat där och varit nöjda :)
Vet inte om de här levererar till Sverige, men det är vad jag själv går och funderar på att köpa.. Skönt med de där hjulen =)
På zooplus får man en Furet XL för runt 1200, den har plats för hela 9 råttor enligt burräknaren. 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Haha, inet 8 och en halv då #3? ;D
Mja, jag är med mest pepp på en vpljär, dels för att dte tar mindre plats och dels för att råttorna antagligen uppskattar höjden.
Lär vara lättare att städa med, eller bara jag som fått för mig det? xD
Angående zooplus - vad blir dte för frakt där? och kan man hamna att tulla? Tullen är ju inte helt underbar precis <-<
Det är väl inte tull inom EU?
Köper du voljär, så var obs på att luckorna skall vara stora.. Gäller vilken som helst bur förresten, det ångrar man bittert sen om luckorna är för små. (am there, doing that)
#4 Handlar man över €69.00 på ZooPlus så är frakten fri till Sverige och ingen tull tillkommer heller.
Tar ca 1 vecka att få hem varorna och man får dom direkt till dörren (4 dagar + helg tog det för mig att få hem min andra bur därifrån)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#4 8 råttor och en dvärgråtta kanske? 
Det är fri frakt på zooplus och ingen tull. Jag har själv beställt därifrån utan problem, precis som många andra. En voljär tar visserligen midre plats, men jag tror att råttor gärna vill ha lite golvyta att röra sig på också. Mina flickor har iaf börjat fara runt mer i buren sen dom fick flytta in i sin XL. Svårstädad tycker jag inte att den är heller, man kommer lätt åt hela buren antingen genom luckan i tacket eller luckan fram.
Som sagt, om du skaffar en voljär, kolla att den har stora luckor. Elle det gäller alla burar egentligen. Aldrig har jag svurit så mycket över en bur som den jag hade med bara 2 små luckor där man inte fick in mer än en arm…
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#6, Aha! Vad bra! :D Var osäker på om det var europeiskt företag då min engelska är halvkrasslig
#5 och #7, smart tips :D Buren jag har nu har bara två små luckor, men jag har liksom alltid lyft bort hela gallret de gånger jag städat - funkar kanske inte lika bra på en Voljär dock :P
Ni som handlat är alltså nöjda med det ni köpt?
Kansk ska köra på XL buren då, den ser lite roligare ut än gnagarburen jag tänkte mig först ^^
Dessutom verkar dte vara snabbare leverans därifrån ^^
#8 Jag har handlat från ZooPlus 2 gånger :) _(1 Furet tower och 1 Royal Suite 95 double)
_Kan säga att jag aldrig varit nöjdare med en webb-handel. Snabb leverans, inte allt för dyra priset och så får man i stort sett nästan alltid rabatt koder :P _(ska du skicka efter på ZooPlus så kolla längst ner på första sidan till vänster om det finsn några rabatt-koder ;P)_
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning