Små luckor!?!?
Hejsan!
Jag har köpte en bur till mina två råttor via foderbud.se. Den är väldigt fin och stor och råttorna trivs. Problemet är att det är så förbannat små luckor så jag får inte in båda händerna för att flytta på saker, klappa djuren eller fylla på mat osv.
Har ni något tips på vad jag kan göra åt detta problem?
Mvh
Tove
klipp upp den och gör en egen dörr? en av mina gammel burar har en dörr som inte ens hör till själva buren utan en annan gammal en.

#1 Jag har också funderat i de banorna, men jag tänker att kanske buren blir lite instabil av det eller något. Jag är kanske väl orolig men man vet aldrig.
Jag ska nog klippa upp ändå. Tack för svaret!
Hur ser luckorna ut på den egentligen? Finns det åtminstone en taklucka?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
har oxå en sån bur, jättejobbigt att luckorna ska va så små, de e två små på framsidan och en i taket ja :)
de e jobbigt för man kan inte ställa in nåt lite större och som ts sa man kan absolut inte få in båda händerna samtidigt :S
Klipp upp är mitt tips! Jag tog luckor från en trasig hamsterbur och satte på min bur, det var väldigt smidigt.
Just nu funderar jag på att göra hela taket på min liknande bur till en lucka!
Jag har en gammal hamsterbur också, luckan är ungefär 25x35 cm på den - kan man klippa upp så stort tror ni?

#5 Jag tror jag ska göra så på taket på den här också. Det är ju väldigt smidigt att kunna öppna hela taket när man ska ta ut råttor och inredning. Jag tänkte köpa såna här dörrmattor från IKEA som det pratas om här och då är det ju väldigt bra att kunna öppna taket.
Kan man inte klippa upp och ha själva "uppklippet" som dörr? Om man kanske filar på kanterna så att det inte blir jättevasst och farligt?

#4 Hur har du gjort med våningarna? Jag tyckte direkt att tre plan plus botten var för mycket för mina hanar så jag tog bort ett. Nu har jag en vuxen och en unge så jag funderar på att ta bort ännu ett plan när ungen har växt klart, jag tror det blir trångt annars. Vad tror du?
#8 jag har tagit bort alla våningar, så inge finns kvar :)

#9 Det låter som en bra idé :)
ja, då finns de mer plats för andra saker, man kan inreda mycke bättre då :)